fredag 29 januari 2010

Beslutsångest

Jag har inte läst bloggar på ett tag men idag har jag tid att sitta och läsa igenom vad som hänt i era löparliv. Skönt att ta igen lite. Ibland har jag bara inte ork att skriva, vet liksom inte vad jag ska skriva om. Idag var jag inne på Petras blogg (marathonbloggen), hon skrev om vikthets. Tydligen har Runheim skrivit en riktigt klantig ledare om att han är hälften anorektiker och hälften bullimiker. Hur tänkte du nu Runheim, det blev nog inte riktigt som du tänkt dig.Läs Petras inlägg på http://blogg.svd.se/maratonbloggen?ID=17954. Ett mycket bra inlägg.

Jag har inte bestämt mig för om jag ska köra långpass idag FREDAG eller tröskelintervaller HALLELUJA! Jag vet ju vad jag tycker är roligast men jag vet också vilket som passar in bäst idag. Tänk om jag hade kunnat göra båda två! Jag får lov att återkomma med resultatet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan väl köra både och? Ett långpass med 3-4 x 1600m i tröskelfart med några minuters joggvila emellan. Ett utmärkt pass om man tränar för marathon.

Staffan sa...

Jättebra förlag av medeldist! Jag ska köra långpass söndag morgon om det inte blir för kallt och jag får sällskap som vill ta det lite lugnare och springa lite kortare, planen är då att springa ensam några km till och att då höja farten, dock inte hela vägen till tröskeln, men kanske till 4:40 vilket är min planerade startfart på maran.

Löpning & Livet sa...

ja! både och såklart! :)

Marre sa...

Ja, dessa val. Det är elbolag, telefoni, pensioner och löpning. Fast löpningen är ju ett roligt val, de andra är ångestframkallande... Ha en mysig helg när du väl bestämt dig!

Katarina M-I sa...

Nappa inte på det betet Anna. Tänk så mycket PR de får genom att alla håller på och dividerar och länkar.
Varför tror du Claes Runhem har den position han har?

Ett typiskt exempel varför tjejer som regel stör sig på mig;) Jag ställer mig inte i klagokören.


Ha det bäst, vi får planera in bastu och bad innan det blir varmt igen!

Kram

Anna sa...

Medeldist., bra idé det där och otroligt lockande. Det är något som jag mycket väl skulle kunna köra framöver. Tack för tipset.

Staffan, 4.40 fart på maran, respekt.

Andréa, :)

Marre, ja löparval är de lättaste och som du skriver, de roligaste. Tänk om ens vaö alltid var så roliga.

Katarina, Jag gillar dig Katarina för att du just inte ställer dig i klagokören och för att du inte låter dig påverkas av andra. Att veta vad man vill och ta reda på vad som funkar bäst för en själv är grymt bra. KRAM!!!