söndag 14 februari 2010

Löpning dagen efter lilla dagen D

I går morse var jag iväg och skulle träffa en hudläkare här i Malmö. Inne i väntrummet sitter min vän M. Jag blir ställd och stressad och fortsätter till receptionen med efter ett knasigt "hej" och "vad gör du här?".
Jag förstod där och då att jag inte skulle få träffa någon läkare men hjärnan sa åt mig att fortsätta till receptionen och säga till att jag var på plats. Strax efter hör jag tassande steg och fotoblixtrar. Jag förstod att min möhippa hade börjat där och då. Och jag förstod att min söndagslöpning med Katarina och gänget skulle kännas lika långt bort på söndagsmorgonen som våren gör just nu.

WOHOOOO vilken dag jag fick. Underbara, fantastiska vänner, jag älskar er.

Och träningfri gick jag inte heller. En timmes hårdträning på Malmö Winning Boxing Club som avslutades med 3 ronder mot en boxare som jag fick slå på hur hårt jag ville. Det var vansinnigt jobbigt men jag kämpade på för jag vart så jävla förbannad på killen jag skulle slå på för han kunde ju läsa mina moves och rörde sig som en gummiboll. Jag lyckades få in några träffar i alla fall. Grymt kul. Dagen fortsatte i machotema vilket innebar ölprovning. Riktigt kul om man gillar öl och det gör jag.

Efter en massa mat, vin, prat och skratt kraschade jag i sängen 02.00.

Eftersom jag låg och sov när Katarina och gänget var ute och sprang i morse fick jag ge mig iväg ikväll istället. Min kropp är mörbultad efter boxningen och det märktes i kväll på löpningen. Men succesivt mjukades kroppen upp och det blev riktigt skönt att springa. 15 härliga kilometrar samlade jag ihop. Jag är nöjd så in i bengen. Nu SOVA!

8 kommentarer:

Daniel sa...

Ha ha ha!! Låter toppen det där!!!

Jag frågade Katarina var du var idag och hon sa att det var möhippa. Det var inte förrän jag kom hem som jag fattade att det var DIN möhippa. Vad trög man kan vara ibland ;)

Löpning & Livet sa...

Wow vilken grej!! TYcker nog att det var rätt mycket bättre än allahjärtansdaglöpning ändå :)

Katarina M-I sa...

Det roligaste var att jag trodde det var Daniel E som sagt att du skulle på möhippa:) Men det var ju DIN Daniel.

Så Daniel E, det var därför jag tittade så konstigt när du frågade var Anna var:)

Vi ses Anna, vi tar en trevlig fikalöpning en annan dag!

KRAM

Anna (Orka mera) sa...

Å vad roligt!!! Och springa kan man ju varje dag, just det är ju svårare med möhippor....

Magdalena sa...

Vad kul med en sån överraskning till möhippa! Det närmar sig...

Marre sa...

Vilken överraskning! Perfekt dag låter det som.

Daniel sa...

Vilka härliga missförstånd!! :))

Ingmarie sa...

Vilka toppenvänner!Bättre möhippa än så kunde du ju knappast få! :-)Och så där blir det förstås för toppentjejer som ska gifta sig.:-)