onsdag 23 december 2009

God Jul

Dagen innan julafton och jag sitter och väntar på att min Vilgot ska vakna upp från sin Törnrosa sömn. Egentligen skulle jag passa på att sova, kroppen behöver få sova men jag vill inte. Stunderna där jag bara kan sitta stilla framför datorn eller med en bok är så sällsynta så jag vill inte missa dom.

Det har varit mörkt på löpfronten sedan i söndags. Det är inte för att jag inte vill springa, tvärtom. Jag längtar ut. Men hälen sa ifrån redan under passet i söndags. I måndags grät jag en skvätt och konstaterade att det var lika bra att skita i lopp och mål och bli på smällen istället. Jag har ju sagt att jag vill springa maran på 3.45 i år, sen är det bara att sätta igång med barnafördande igen. Ja förutsatt att det kan bli några barn. Jag tycker att det varit lite väl många motgångar med förkylningar, onda baklår, häl och höft under det senaste halvåret. Men så i går kändes hälen bättre. I dag är ambitionen att jag ska springa 8k när Mr D kommer hem vid 19.30.
Funkar rundan bra ikväll blir min nästa utmaning att förklara varför det är så viktigt för mig att jag får springa på julafton när alla andra bara vill mysa och äta choklad.

Min sockerutmaning gick ut igår. Heja mig, fasiken vad duktigt jag varit. Riktigt grym om jag får säga det själv. Inget godis, kakor, glass o annat skit på 30 dagar. Nu väntar ytterligare 90! dagar utan det.

Nu ska jag plocka undan alla saker som jag plockade undan igår men som på något konstigt sätt hittat fram igen...Hur lyckas man?

God jul på er, hoppas ni får en underbar jul och några mil i dojjorna.

9 kommentarer:

Snorkkis sa...

Ha en riktigt god jul du också! Kram.

Staffan sa...

Heja dig Anna! Och God Jul! Nu loggar jag ut!!!

Daniel sa...

God Jul på dig Anna!!

Katarina M-I sa...

God Jul Anna!

Det är klart man springer på julafton. Det är en högtid och den ska firas- med löpning.

(skämt å sido, jag vet, för jag ska igenom samma elände imorgon fast jag sprungit på julafton så länge jag kan minnas. Men det är alltid samma sura miner från min mamma:)

Vet du, jag har haft EN vabbdag den här hösten, och inte en enda sjukdag. Det vänder Anna, jag var borta nästan jämt förra hösten för att jag eller Emil var sjuka. Helt plöstligt står man där och inser att alla är friska:)

Kram Katarina

Löpning & Livet sa...

Hoppas det vänder snart, men det brukar det ju göra, så jag tror att det snart är din tur! (Appropå barnafödande så fatatr jag inte hur jag någon gång ska hitta tid till det? (Inte för att det är aktuellt just nu driekt, men någon gång lär det väl bli det förhoppningsvis) Det finns ju hela tiden nya lopp och tider att sikta mot! :)

Tala om för dina nära att du faktiskt blir en snällare och mer harmonisk Anna om du får starta julaftonen med att springa. :)

God jul-kram!

Ingmarie sa...

Måtte hälen vilja samma som du. God Jul till dig med!

rosenblom sa...

Julafton är den enda dag jag absolut inte springer på.

Eller bloggar... Men så blev det tydligen ändå.

God Jul.

Lotta sa...

En god jul till dig också! Grymt jobbat med trettio dagar utan socker. Läst om flera som kört det, ska nog haka på!

Petra sa...

Heja dig och hoppas du når dina mål! God jul från Petra