lördag 17 december 2011

Modet är uppe!

Jag är fortfarande sjuk men håller modet uppe!!! Heja mig för det. Jag är inställd på att ge järnet så fort jag kan men det är en seg förskylning jag har. Jag ser ingen direkt superbättring och har egentligen inte haft en möjlighet till vila under dessa veckor. Men nästa vecka har jag som mål att bli frisk för hur länge kan man vara sjuk och exakt hur mycket snor finns det i mig?!!! Imunfösvaret har visat sig vara i botten. Barnbaciller är hemska och ska bara överlevas. Så, nu lämnar vi tråkigheterna och blickar framåt.
Hallå!!! Snart är det jul i våra hus. Sanslöst om ni frågar mig. Det var ju precis jul ju! Skorpan ska fira sin första jul och har fått sin röda julstass av svärmor. Jag har själv lite svårt för allt det här med klänning, tuttenutt rosa/rött och allt vad det heter på små flickor. Tids nog blir man liksom medveten om att man är flicka och alla förväntningar. Men guuuud vad jag hoppas på att dessa förväntningar liksom hoppar över Skorpan.
Jag klär visserligen Skorpan lite flickigare men hoppar det rosa tutillullandet. Jag mår lite illa av det helt enkelt. Vi flickor behöver inte få stämpeln på oss som fina och söta redan vid ett halvårs ålder. Bara en parentes. Återigen till julen. Alla klappar är check. Julmaten lagar jag inte. Har svårt för all julmat som ska frossas i. Dessutom har till och med Mr D börjat gå i vegeteriantankar så kanske blir det ingen julskinka i år! Man ska aldrig sluta hoppas på mänskiligheten:)
Igår skänkte jag en slant, 200 pix till Musikhjälpen för att alla flickor ska få gå i skolan. Bara en sån sak. Så självklar men ändå så långt ifrån verklighet. Jag älskar Jason Diakte och vet att vi någon gång kommer att bli bästa vänner:) Han är så fin. Om du Jason skulle googla ditt namn en dag och hitta det i min blogg och läsa dessa orden om dig, ring mig då så tar vi en fika och pratar om livet eller bara skrattar. Lova det!

Hörs snart.

1 kommentar:

Ingmarie sa...

Ja låt oss hoppas på en vegojul! För djuren, planeten och människornas skull.Finns massor av godsaker!
Krya på dig!