torsdag 8 januari 2009

En jädra skitdag helt enkelt

I går kväll, lagom tills jag skulle gå och lägga mig började vår lille sötnos att kräkas. Han kräktes och kräktes. Som tur var slutade han efter ett par timmar. Detta var första gången han kräkts på detta sätt och vi blev ju lite skraja. Men efter lite skedmatning av vätskeersättning blev det bättre och Vilgot somnade ordentligt. Sen i natt vaknade Mr D och hade ont i magen. Då var det hans tur. Så mina vänner, min dag har bestått i att ta hand om en halvsjuk men väldigt glad liten kille och en helsjuk vuxen man. Inget jobb idag men det blev istället min första VAB. Jag har således inte kunnat träna idag och jag är lite irriterad på grund av det. Jag blir lätt irriterad när jag inte får/kan genomföra min träning. MEN huvudsaken är att Vilgot nu mår bra och att Mr D är på bättringsvägen.
Om min natt nu skulle lyckas bestå av mer än 5 timmars sömn tänkte jag ta en runda imorgon bitti innan jobbet. Jag drömmer om ett distanspass i ett tyst Malmö i morgon bitti. Bara jag och en och annan powerwalkare.

4 kommentarer:

Magdalena sa...

Stackare, hoppas du slipper och att herrarna kryar på sig! Jag minns själv hur det var med äldsta sonens förstra kräksjuka...

Anna sa...

Jag håller mina tummar, so far so good!

Katarina M-I sa...

Huga... Skönt att det gick över så snabbt för lillkillen. Emil höll ju på en vecka och fick läggas in med dropp.
Aaaah, jag missade mitt morgonpass idag, och när jag läste om "ett tyst malmö" så ångrar jag SÅ att jag inte piskade mig ut!!

Anna sa...

Men jag stack inte heller ut. Det gick inte. Jag var i koma efter att ha sovit alldeles för lite. Jag ska ut på lunchen istället. Men mornarna är mysiga.