onsdag 2 juni 2010

Vad man kan göra när man inte tränar

Oj vad ni går miste om mycket, ni som tränar på kvällarna:) Jag har insett att jag missar en hel del tv genom mitt tränande och har nu haft chansen att ta igen allt! Nu när jag är sjuk har jag världens möjlighet att ta igen uppdrag granskning, deckarserier där de pratar vartannat ord med varandra, lyxfällan och efterlyst, alla hollywodfruar och annat mög. Jag följer en serie och det är Desperate Housewives. Det var sista avsnittet igår så nu står jag tv-lös. Jag kan inte bara slökolla på tv längre. Innan Vilgot kom och dygnet faktiskt hade 24 timmar, kunde jag slöglo på tv, sappa från den ena kanalen till den andra. Nu blir jag bara rastlös och går hellre och läser eller som nu, ligger i sängen och bloggar. Jag antar att jag blivit bekväm och bortskämd med underhållningen som slår det mesta, löpning. I löpning finns allt. Stor passion, glädje, besvikelse, förhoppningar, ensamhet, tvåsamhet och massamhet (om det nu finns det ordet), tuffhet, styrka, svaghet, spänning, nervositet och dramatik! Kan inte tänka mig att ens Efterlyst eller CSI innehåller allt det där.

Jag längtar så mycket efter att få börja springa igen. På bloggar runt om beskrivs de mest underbara passen med fart, distans och upplevelser. Jag är glad att jag började blogga så jag kan få lite grymma löpupplevelser av andra när jag inte själv kan genomföra dom. Att få drömma sig bort en stund är inte fel. Var sak tar sin tid, så även en förskylning. Doktorn idag gav mig inga svar. De svar han kunde ge idag var att allt var normalt vilket är skönt. Jag får låta kroppen läka och ha tålamod. Och jag som har ett så stort tålamod:)

Nu ska jag sova för det är något jag inte hunnit med!

7 kommentarer:

RosaMilton sa...

Hoppas det släpper snart! TV är verkligen överskattat jämfört med löpning (och bloggar!)

anneliten sa...

Skönt förstås att höra att allt är normalt, men då hoppas jag att läkaren tog en hel del prover och att det var dessa som var normala. Det du har dragits med kan ju inte vara en vanlig förkylning som din kropp reagerat normalt på. Nåja, om du är på bättringsvägen är ju allt väl, men jag blir nästan lite arg på läkaren å dina vägnar... Låter som han/hon bagatelliserar.

Jenny sa...

Skönt att det gick bra hos doktorn! Se nu till att bli frisk snart så du kan ut i spåret igen! Sol, blå himmel och sköna vindar kanske hjälper?!

Marre sa...

Äsch då, synd att du inte fick mirakelpiller. Men vila är ju också skönt.... ;-)

Lisa sa...

Jag har också funderat på det där. Vad GÖR folk som inte tränar?! Men det kanske är som du skriver, de ser på tv. Självklart förstår jag att ni som har barn lätt kan fylla dagarna. Men jag som inte har det har helt plötsligt sjukt mycket tid över när jag inte tränar. Man blir verkligen rastlös. Krya på dig förresten!

Runningskirts-Lena sa...

Krya på dig! Så ses vi snart;)

Runningskirts-Lena sa...

Seså, upp ur sjuksängen nu. Saknar dig... Ut och spring;)