tisdag 27 juli 2010

Spöad på 400 meter

Efter att Daniel sprungit på ganska bra i snart fyra veckor smög han i förra veckan in en utmaning till mig. Han började först filosofera kring att han trots utebliven löpträning de senaste åren ändå var ganska snabb. Jag nappade och diskussionen var igång. Slutligen hade han således utmanat mig på 400 meter. Idag var dagen då jag skulle visa var skåpet skulle stå! Jag skulle ändå köra 400-ingar idag så det passande bra. Vi värmde upp i 10 minuter, förberedde oss och drog iväg. Daniel stegade förbi mig efter 10 meter. Jag trodde stenhårt på att han skulle sega ihop men vid sista kurvan men han drog iväg ytterligare och jag blev förnedrad. Jag kan bara gratulera min man till den fina segern men vill samtidigt att du ska veta att var den första och enda gången du kommer klå mig i löpning. Nu kaxar han om 800 meter men han är ännu inte riktigt lika modig som vid 400-meters snacket.

För övrigt går träningen bra, den går faktiskt riktigt bra. Igår kändes benen riktigt fina och snabba, jag kunde trycka på lite. Man behöver inte köra på som en tok vid varje träninspass. Både vilan och de lugna passen emellan är viktiga. Det har jag insett nu. Man (jag) har aldrig riktigt trott på distanspass i lugn fart, vad kan de ge liksom? Men vad fel jag har haft!!!

Semestern börjar lida mot sitt slut och jag är en sådär tråkig människa som inte vill gå till jobbet på måndag. Jag vill ha mer semetser!!!!

9 kommentarer:

anneliten sa...

Haha, ibland är det lugnast att låta tupparna vinna ;-)

Ingmarie sa...

Tråkig? Jag skulle kunna ha semester resten av livet.;-)
Härligt att du är tillbaks! (Och att du insett de viktiga lugna passen.;-) )

Anna (Orka mera) sa...

Nehej, inte är du tråkig för att du vill ha mer semester! I så fall hade jag varit superduperultra-tråkig! Semester is the shit liksom!!!

Katarina M-I sa...

Kasper har sagt att han kan spöa mig på 10k i träskor. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det;)

Härligt att du kan njuta av både lunga pass och av bra och snabba ben!

Trelleborgsloppet? (du kan ju utmana maken;)

Kram K

Jenny sa...

Skönt att benen känns lätta och fina igen!

Anna sa...

anneliten, håller helt med dig;)

Ingmarie, Ja men du vet, man blir ju alltid lite ifrågasatt vad man håller på med om man hellre vill ha semester än jobba häcken av sig. Man ska ju gilla jobba, eller är det bara jag som fattat fel?

Anna, Helt rätt!

Katarina, i träskor? Han är kaxig din man. Jag hade nog dämpat mig lite om jag var Kasper.

Jenny, Ja det är faktiskt en riktigt go känsla.

Marre sa...

Äsch, slår vad om att du lade dig för familjefridens skull. Kul att du är tillbaka med pigga ben igen!

Runningskirts-Lena sa...

Hihihi.
Men om man ser det ur ett strikt friidrottsperspektiv så borde ställningen vara:
Daniel: 100, 200, 400 meter
Anna: 800, 1500, 5000, 10000, maran.
Så Anna han "måste" klå dig på mer än 800 för att vara familjebäst;)
Blir det något Prinsens Minne i år?

Anna sa...

Marre, jag önskar att det var så

Lena, du har helt rätt, på 800m har han inte en chans! Jag vet inte om det blir Prinsens minne, förmodligen inte eftersom jag är helt otränad för det och då är det inte så kul att springa det. Vi får se.