lördag 10 juli 2010

En vecka på Österlen

Tänk vad snabbt en vecka går. Jag vill stanna tiden och bara få vara kvar några ögonblick till i allt det underbara. I lördags begav vi oss, jag, Daniel och vår Vilgot till Kivik. Vi hade i sista sekund fått tag på en röd stuga med knutar i Ravlunda som ligger strax utanför Kivik. Stugan visade sig vara perfekt. Fin, alldeles underbar omgivning och hyfsat nära strand och bad. Vad mer kan man egentligen önska sig.
Som lägenhetsinnehavare är man inte van vid att äta frukost till fågelsång så bara det var ljuvligt. Nu är vi hemma igen i Malmö och packar om för senare idag bär det av till Tjörnarp och ytterligare en veckas stugsemester väntar. Tack underbara sommar för solen och värmen. Det gör gott för själen.
Både jag och Daniel har tränat en del. Det finns tid till det under en sån här semester. Det känns riktigt bra att vara igång igen och det bästa är att det just nu är så förutsättningslöst. Jag springer på utan att notera någon distans i protokollet. Många pass går i lugn fart men ett par fartpass har jag fått till i veckan. Just nu är det skönt att inte räkna kilometer utan bara minuter. Jag har sprungit i skogen på stigar och längs ängar och landskap som är gudomligt vackra.

Vi hörs om en vecka!



8 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Roligt att höra från dig igen! Och roligt att du springer igen! Och så blir jag lite avundsjuk på den där semestern :)

Anna (Orka mera) sa...

Låter härligt det där! Med sånt här väder slår svensk sommar allt annat!!!

Sofie RW sa...

Livet på en pinne! Roligt att läsa Anna. Hoppas er andra stug-vecka blir lika härlig!

Daniel sa...

Kanon Anna! Fortsätt njuuut av semestern och det fina vädret. Sommaren är verkligen som bäst nu!

Magdalena sa...

Vad härligt ni verkar haft det. Vi var i Haväng på vandrarhemmet för 5 år sedan, det var fantastiskt! allt gott!

Anna sa...

Andréa, vi har haft en underbar semester. Synd att allt det roliga har ett slut.

Anna, Jag v et, den bästa sommaren!

Sofie, Den blev precis lika bra.

Daniel, Jag njuter för fullt!

Magdalena, Haväng var superfint, hela Österlen är ljuvligt.

Joel R sa...

Några tips om ställen värda ett besök? Vi packar tältet och drar till Simrishamn om en vecka.

Anna sa...

Joel, Vi var inte runt så jättemycket men det finns en hel del fina gallerier kring Kivik. Sen var vi och badade i Haväng som är superfint, en nat. park tror jag. Sen har du även Vitemölla strand som vi hängde en del på. Det är skönt att bara vara, något som vi tog fasta på. Både jag och Daniel försökt springa en del och då får man ju se det underbart vackra landskapet på nära håll.