torsdag 23 december 2010

God jul

Ho ho ho...vad det snöar. Hoppas våra familjer kan komma imorgon. Annars blir det en massa vidrig senapssill för mig och Mr D att äta. Och en satans massa julgodis för i år har jag gått all in!
Jo, jag är ledig idag eller ledig och ledig. Jag agerar hemmafru. Ett inte alls så charmerande arbete som det jag får lön för. Jul spenderas hos oss och dammtussarna måste bort!

Vet ni vänner, igår sprang jag trots att klockan var 19.oo! När hände det senast??? Och det var riktigt vackert ute. Man får njuta av all denna lyxiga snö trots att den ställer till med problem för en del.

Snart är året slut och summan av kardemumman är att det varit ett super år. Löpmässigt har det varit kasst men allt är ju inte bara löpning........eller? Jag har ju gift mig med den stilige Mr D, sett NY, persat på milen, träffat bloggvänner, druckit riktigt fina viner gott sällskap, talat om livet, fått skratta i kapp med vår Vilgot och fått upplevelser utöver det vanliga. Vad kan man mer önska sig? Dessutom har jag återigen fått uppleva hormonernas inverkan på min kropp och knopp. Djupa dalar och höga toppar är väl det som jag kan beskriva min höst bäst med. Ibland har jag inte vetat om jag ska skratta eller gråta. Under hösten har min kropp blivit otymplig och inte alls längtat ut till dojjorna i hallen. Min puls har blivit hög och tröttheten har slagit mig i huvudet klockan 20.00 varje kväll. Vetskapen om vad som komma skall har skrämt mig samtidigt som det har skänkt mig stor glädje. De tre musketörerna ska bli fyra och jag ska återigen få dra runt på stan med en barnvagn och en latte i handen:) Jo, jag är gravid och det är därför jag inte varit så närvarande. Springer man inte utan mest ligger framför dåliga tv-porgram eller i sängen och bölar så finns det ju liksom inte så mycket att skriva om på en blogg som trots allt heter Annas Marathon. Snart är hälften gjord. Efter nyår är det bara nerförsbacke. Dessutom kallar dojjorna på mig igen. Vilken härlig julklapp.

God jul på er alla och ta hand om er.
Kram.

18 kommentarer:

Anonym sa...

brukar läsa din blog och gillar den skarpt. jag har ett barn ganska precis lika gammal som ditt... nu har jag tydligen timat in det igen(=)) jag är också på hälften och känner mig bara otymplig, och hormonsvallande. jag längtar efter riktig löpning, intervaller existerar inte längre(även om jag är glad åt min ständiga följeslagare). känns ibland svårt att förklara för andra att jag väljer att få barn men inte gillar att behöva kompromissa bort viss del av träningen när jag ju "bara" tränar på motionsnivå. jaja, god jul och gott nytt år...

Löpning & Livet sa...

Men vad kul Anna!! Det är verkligen babyboom nu :) God jul till er alla fyra!

Löpning & Livet sa...

Och grattis också såklart!

Anna (Orka mera) sa...

Grattis igen!!! Så underbart att snart få en ny liten familjemedlem. Ha en underbar jul Anna så hoppas jag vi ses på allahjärtansdag-dejten.

Fit-Eva sa...

Grattis Anna!
Tack för "julklappen" du gav oss med denna fina nyhet!
Ha en riktig fin jul!

Anna sa...

Anonym, Vad kul att du tycker om bloggen. Förhoppningsvis kommer det att bloggas här igen. Grattis till tillökningen. Man kan verkligen bli lite halvtokig när man börjar tänka på intervaller men tids nog så får man svettas ordentligt igen. Får vi inte träna är vi inte bra morsor eller hur!?

Andréa, Tack, ja vi är bra på att göra barn vi löpare:)


Anna, Ja, jag ser redan fram emot löparträffen i feb. Ha en god jul nu.

Eva, Tack och ha en fin jul du också.

Karin Engen sa...

Men jättegrattis!! Och god jul!

Daniel sa...

Jättekul Anna! Stort grattis till er och ha en riktigt fin jul.
Kram!

Snorkkis sa...

Stort grattis - vilken lycka! En god jul till dig och dina nära. Kram.

Sara sa...

Vad roligt! Strort grattis och god jul! Kram

Ingmarie sa...

God Jul fina Anna och grattis än en gång! KRAM

anneliten sa...

Jag har varit borta från bloggen en hel vecka. Bara för att känna hur det känns... Det första jag ser när jag återvänder är att du gjort ett inlägg och jag blir SÅ glad. Förstod ju att det var något slags depp med i bilden när du "försvann". Att det var graviditetshormoner är ju helt fantastiskt! Stort grattis!

Anna sa...

Karin, Tack och hoppas du fick en mysig jul.

Daniel, stort tack. Nu laddar vi om för nyår!

Sofie, tack min vän och hoppas du haft en riktigt fin jul.

Sara, Tack och god fortsättning

Ingmarie, Tack igen snäckan

Annelie, ja visst är det. Hormoner är inget att leka med men som tur är har de blivit snälla mot mig!

Marre sa...

Grattis Anna! Vilken härlig nyhet! Hoppas hormonerna ger med sig så du kan börja njuuuuuta på allvar. Sköt om er!

Emelie sa...

Stort grattis Anna!! :)

Linn sa...

Grattis grattis! Vad roligt! Och man blir bara bättre och bättre löpare för vart barn! Ta det lugnt och var rädd om dig!

Petra sa...

Vad roligt att hora Anna!! Grattis!! Tank att Vilgot ska bli storebror! Vilket fenomen!

RosaMilton sa...

Misstänkte att frånvaron kunde bero på detta! Grattis!