fredag 7 januari 2011

Landet

Har varit på landet i några dagar. Snö och ett barn som inte alls gillar att åka pulka. Lyckat!
Jag och Mr D hade nog större förhoppningar men det blir inte alltid som man tänkt sig. Kallt så in i bengen, har sovit med full mundering varje natt. I natt fick jag nog. I morse packade vi väskorna och drog in till stan igen. Tanken på landet är mysig men efter några dagar börjar jag jaga Mr D runt huset som en galning a la Jack Nicholson. Kanske är det så att man vill tycka om något mer än man egentligen gör.

7 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Haha, underbart.
Kanske är det tanken som är mer attraktiv än verkligheten?
Nästa år är kanske pulkan roligare?
Vi fick en King Size Snowracer i julklapp och Emil tjöt av skratt när de flög ner i backen, på en med. Jag höll andan...
Jag älskar "landet", men det är nog för att landet är fullt med träningsmöjligheter. Det är kombin med full aktivitet kontra total avslappning som jag gillar.
Hör av dig om du känner för en fika. Vi finns alltid här:)

Kramar

Fit-Eva sa...

Hahaha - underbart!
Jag är ju stadsmänniska även om jag älskar springa i skogen så jag förstår precis ;-)

Daniel sa...

Hehe! Roligt skrivet och god fortsättning på dig!
Såg du att vi kör löpningens dag den 5/2. Häng gärna med och spring eller bara fika om du känner för det! :)
Kram!

http://mina-utmaningar.blogspot.com/2011/01/lopningens-dag.html

Anna sa...

Katarina, en fika skulle jag väldigt gärna ta med dig. Jag har ledigt ett tag till men nästa vecka drar vardagen igång igen och förhoppningsvis blir det lite struktur.

Eva, Skogen är underbar när man springer, grillar eller promenerar men jag skulle inte fixaatt bo i no mans land en längre tid.

Daniel, Jag är på med lite jogg och definitivt fika.

Flickan sa...

Hej, började följa din blogg för över ett år sedan och gillar dig skarpt. Kloka tankar, inte bara om träning! Nu är det ett tag sedan jag var här eftersom du inte skrev på ett tag. Men blev väldigt glad nu när jag såg ditt God Jul inlägg. Grattis till liten!! Hormoner är inte att leka med... ;)

Nu ligger du under favoriterna så att jag inte missar fler inlägg!

Och du, för mycket av det goda är inte alltid bra. Man blir tokig på varandra om man är tillsammans från morgon till kväll på en liten yta ;)

mina sa...

Grattis till graviditeten!!! Min lilla kom 2a december och jag börjar längta efter riktig träning igen. Tog mina allra första stapplande löpsteg igår efter 3 månaders uppehåll

Anna sa...

Flickan, Hej, vad kul att du läser min blogg!

Mina, Stort grattis till lillan!