måndag 24 januari 2011

Dimma är okej men sol är så mycket bättre!

Jag längtar till sommaren!
Idag är jag hemma med killen på kortet. Feber och hosta hela helgen men idag verkar det bli en feberfri dag så imorgon återgår allt till det normala igen. Vi ska snart ut och göra dimman i Malmö. En dag som idag kan man inte hjälpa att längta efter värmen och sommaren. Vår sommar 2010 var helt magisk och jag hoppas på en likadan i år. Vi håller som flitigast på att boka resa till Italien med vänner och barn i början på september. Jag ser fram emot en hel del löpturer längs vägarna och dopp i poolen efteråt. Samtal, god mat och vackra omgivningar. Kan knappast bli bättre än så. Idag har jag hunnit boka ett par spinningpass på SATS. Ett ikväll och ett på onsdag då bästa Katarina ska köra. Hon är en grym instruktör och jag vill inte missa chansen att få spinna skiten ur mig (ja så gott det går) tillsammans med henne.
Idag är en ny dag och tårarna, tankarna och begränsingarna i mitt huvud får stå åt sidan. Kram!

5 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Härlig bild!
Längtar oxå till våren/sommaren!
Kram på dig Anna!

Sara sa...

Oh längtar också till sommaren!

Och bra inlägg det förra - jag har ju aldrig vari gravid, men känlsan av att inte vara hel utan löpning har jag upplevt när skador varit framme.

När ska det lilla krypet i magen titta ut?
Kram

Sofie RW sa...

Ja visst längtar man till sommaren. Italien låter som en underbar förlängning på sommaren också!

Många bra tankar om ärlighet, och det är något som jag uppskattar speciellt med din blog - du är helärlig. Jag och min J pratade om identiteter en dag; att man har en jobb-identitet, en hemma-identitet, en blogg/löpar-identitet, och som mamma säkert en mamma identitet också. Tror att alla dessa identiteter kompletterar varann bra, och är det ngt som gör att den ena identiteten inte kan leva fullt ut, känner man sig lite halv.

Ingmarie sa...

Fina du! Jag läste först nu ditt förra inlägg och du om någon både inspirerar och berör just för att du är så härligt ärlig! Men visst måste man jobba på att "vända det negativa". Jag får påminna mig själv varenda sabla dag hur bra jag har det och inte gnälla över struntsaker! kanske åldern med gör att det blir lugnare inombords. (det där lät väl gammalt och klokt???!! haha) Vi får stå ut med mörkret och kylan Anna. Drömma om våren och sommaren för vet du, den kommer! Och du, det vänder ALLTID! KRAM

Anna sa...

Eva, ja men kan den inte komma nu då!

Sara, ibörjan på juni kommer bebisen!

Sofie, Så rätt du har Sofie, så är det ju!

Ingmarie, kom nu sommaren och det varma vattnet och svetten i pannan!