tisdag 14 juni 2011

Så smått

I går var jag ute och prövade mina vingar. 5k barnvagnsprommenad i raskt tempo. Det funkade men jag har fått stränga tillsägningar av Mr D att jag nu inte ska tro att det är något jag ska ge mig ut och göra varje dag. Han är rädd att jag tar i för mycket. Sophia kom ut till oss med kejsarsnitt och läkningen tar tid. Jag kommer så småningom kunna börja springa men måste ta det försiktigt i början. Men allt har gått bra. Jag läker fint och känner mig stark och pigg. Även Vilgot kom med snitt och då började jag springa så smått 5 veckor. Jag tror att jag har en bra kropp att operera i för det verkar som om den läker snabbt och fint. Jag stannade kvar på BB en natt innan jag kom hem. Allt funkade bra med amning och smärtan efter snittet var inte större än att jag kunde hantera den. Man ska ju försöka röra på sig så gott det går för att läka bättre och minska risken för blodpropp. Dessutom saknade jag Vilgot och tyckte att sjukhuslivet var förfärligt tråkigt. Lilla Skorpan är en fantastisk liten varelse och det ska bli underbart att få lära känna henne. Sommaren hade inte kunnat börja på ett bättre sätt. En liten fin flicka i armarna på en mycket fin storebror.

6 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Så mysigt! Och skönt att komma ut och rasta benen lite! Tror inte Mr D behöver vara orolig, du känner nog din kropp bäst! Njut av två söta barn och en härlig svensk sommar! Kan ju inte bli bättre!

Thomas sa...

Vad härligt!
Perfekt med promenader när vädret är så här..

anneliten sa...

Håller med Mr D - ta det lugnt! Du har många löparår framför dig.

Anna sa...

Anna, Helt sant även om jag har en tendens att inte riktigt vara klar i huvudet när det kommer till dessa saker:)

Thomas, Man kan ju liksom inte låta bli att inte vara ute och gå i detta underbara väder.

Annelie, Jag vet ch det är underbart!

Ingmarie sa...

Njut av stunderna och låt det ta den tid som behövs.

Jenny sa...

Underbart! Lyssna på din kropp och gör det som känns rätt för DIG! Barnvagnspromenader är så mysigt...