onsdag 9 februari 2011

socker vs. apelsiner

Det blev ett gravidyoga pass i all enkelhet igår. Andning, avslappning ochl ite övningar. Jag är helt nöjd med att ha kommit igång. För det har jag!
Sen vet jag inte vad som hänt med mig. Grönsaker har nästan helt gått bort under graviditeten hittills men under de senaste dagarna vill jag äta c-vitaminer och grönsaker så det bubblar ur öronen på mig. Tänk om jag nu bara kunde skippa chokladen också;) Ärligt talat så tror jag inte på cravings eller att man som i mitt fall blir mer sugen på sött och annat skit under graviditeten. Det är bara att man tillåter sig själv på något märkligt vis att sätta i sig skiten. Jag har ju lyckats jobba upp sockerberoendet nu och får så sakteliga göra mig av med det. När jag var gravid med Vilgot var jag väldigt restrektiv med sockret för jag var livrädd för att få gravid diabetes och mata min bebis i magen med socker. Jag vet inte hur jag tänkt denna gången, det är precis som om jag förnekat att det finns något som heter gravid diabetes. Inte för att jag ligger i någon riskgrupp men man ska aldrig vara säker. Kanske kan apelsinerna bli mitt nya knark, de är förbannat goda just nu i alla fall.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hoppsan jag hade helt missat att du är gravid! Vad härligt och underbart!

Runningskirts-Lena sa...

Först och främst: Grattis till den kommande bebisen! Det är underbart med två barn, rekommenderas verkligen. Grattis, grattis, grattis!!!
(Lena - fd. campwestman numera Runningsskirts-Lena)

Ingmarie sa...

Socker är väl aldrig direkt "bra" så det är ju underbart att du är apelsin- och grönsaksberoende nu! :-) Det är bra både för dig och bebisen! Ses vi i helgen?