tisdag 22 februari 2011

jag.vill.ha.sommar.nu

Ge mig vår och gärna sommar NU, ja på en gång! Jag kan inte komma ihåg att jag längtat så mycket efter värmen som jag gjort denna vinter. Jag har haft svårt att förstå att jag förra vintern harvade runt i Pildammsparken i 20 minus. Vilken bragd! Idag snöade det här i vårt Malmö. TAck o lov försvann den lika fort som den kom. Men vi har kallt. Det är kallt ända in i märgen och det gör ont att vara ute.
Jag har kommit igång med träningen. Jag känner mig hyfsat normal när jag får svettas och komma upp lite i puls. Det blir cykel med lite intervaller, vattenlöpning och igår testade jag något som hette Star Trac på jobbet. En maskin man står på som liknar en trampmaskin men som mer går runt ett helt varv så man få en liten känsla av att man springer. Det är så jäkla många redskap, klasser och maskiner som jag inte har någon susning om för jag använder aldrig dem. Inget slår ju löpningen eller vad säger ni?

10 kommentarer:

Sofie RW sa...

Ja, jag vill också ha sommar. Tror på allvar att min själ håller på att förfrysa snart. Men solen börjar ju värma - de gånger man sen ser den.

Skönt att du kan vara igång och svettas igen! Så klart slår inget löpningen, men bra att det finns alternativ.

Anna (Orka mera) sa...

Härligt att du är igång igen. All träning är ju bättre än ingen. Även om jag håller med om att löpning är roligast!

Nu biter vi ihop sista biten så är våren snart här!

Karin Engen sa...

Åh sommar, det känns som att det är minst 100 år tills det är sommar. Jag hoppas de åren går fort :)
Skönt att kunna svettas lite igen, som de andra säger, det är inte mycket som slå löpningen, men allt är bättre än att inte träna alls!

Anna sa...

Sofie, Idag snöar det. Blä. Tur att man ändå inte kan springa:)

Anna, precis så känner jag efter ett 20 minuters pass. Även om det ibland känns meningslöst så ger det lite puls och en känsla som är obetalbar.

Karin,100 år är ju en väldigt lång tid så jag hoppas solen kommer och värmer oss fortare än så:)

Fit-Eva sa...

HÅLLER MED!
Ge mig vår/sommar NUUUU!

Jenny sa...

Sommar omedelbart! Skönt att du kommit igång igen!

Staffan sa...

Amen! Jag är så trött på att vi fortfarande har flera decimeter snö och det kommer mera varje dag och varje morgon när jag kommer i köket så huttrar jag när jag ser termometern. Över tjugo minusgrader igår kväll

Kul att du är igång och tränar, när är det dags för nr 2?

Anna sa...

Eva, ja men var håller den hus?

Jenny, träningen gör att jag är piggare och mår bättre

Staffan, I början på juni kommer han/hon.

John sa...

Nä, det är ju så.. INGET slår löpning. Men allvarligt talat!?! Nu får det faktiskt räcka med snö! Man blir ju frusen i hela själen...

Vilken fin bild du bjuder på. Den får mig att längta lite till.

Ingmarie sa...

Visst är löpning bäst! Först på land och sen i vattnet. :-) Vi får försöka hålla ut och trösta os med att vi inte är ensamma om att längta...