fredag 4 mars 2011

Hej

Jag växer precis som man ska under en graviditet. Jag besökte barnmorskan igår och allt lät och såg fint ut. Magen börjar bli riktigt stor och ibland känns det som om jag är beredd att föda JUST NU! Men det är 14 veckor kvar....

Tröttheten har fortfarande ett starkt tag om mig men jag försöker parera den med lite träning och järntabletter (de dagar jag kommer ihåg att stoppa i mig dem). I ugnen väntarjust nu köttfärspaj och jag ska snart slänga ihop lite grekisk sallad. Magen kurrar efter att ha varit i vattnet i 40 minuter. Efter jobbet stack jag till Kockums och körde vattenlöpning. 20 tuffa minutrar med 10 min uppvärming och 10 min lugnt tempo efteråt. Totalt 40 minuter i rörelse idag. Det är vad jag orkar med just nu. Inte för långt och inte för kort.

På Kockums hänger det en hel del pensionärer som gillar att träffa varandra och snacka skit. Helt i min smak. Jag kan lulla runt i min väst utan att störa någon specillet mycket. Jag kan inte rå för det men jag älskar gamla människor. Speciellt alla dessa mysiga tanter som har den där härlig glimten i ögat. De har så mycket vishet inom sig.

Nu väntar en lugn helg med god mat, trevligt sällskap och en massa Vilgot såklart. Träna hårt och njut av livet så hörs vi!

Ps. det ljusnar nu, våren kommer på stark frammarch!

8 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Hej Anna!

Ja, här i Götet var det äntligen plusgrader idag och solen tittade fram lite i alla fall - nu kommer våren, det är jag helt säker på!

Ha en fin helg! Kram!

Löpning & Livet sa...

jag älskar också gamla människor! de är så söta, och som du säger; har så mycket vishet i sig. tänk vad mycket de har varit med om och kan berätta om!

Anna (Orka mera) sa...

Hellre pratande glada tanter än tanter som fräser åt en själv när man råkar prata i bastun på kallis :)

Linn sa...

Samma här, jag älskar att snicksnacka med äldre, varsomhelst och närsomhelst. Ibland undrar jag om det inte bor en liten tant i mig:)
Härligt att det går framåt och bra med graviditeten! De där 14 veckorna som är kvar kommer att gå tokfort!

Jenny sa...

Härligt det lät allt det där!

JOHN sa...

Haha! Hårfin övergång från graviditet till matlagning! Jag tänkte först; VA!?! Skall hon föda en köttfärspaj!! :D

Marre sa...

Känner också vårkänslorna spira i luften, hurra! Och jisses vad många gamla tanter och farbröder det var i spåren i söndags som hjälpte mig framåt. Underbart!

Ingmarie sa...

14 veckor går fort Anna! och ni har ju för sjuttsingen redan vår! här ser vi knappt asfalten. :-(