torsdag 17 mars 2011

Spinning-absolut!

Idag har vi regn här i Malmö. Det stämmer inte alls överens med det jag önskat mig som är sol och värme. Ska man få värme får man sätta sig på ett plan söderöver och det vill jag inte så jag får nöja mig med en kofta så länge. Eller en spinningcykeln för det går lika bra, om det är svetten man är ute efter. Nu är det ju inte bara svetten jag längtar efter men den är ack så ljuvlig. Igår körde jag spinning på jobbet, 50 minuter. Tänk så lyxigt att gå ner i en källare där det finns både gym, gympa sal och spinning sal. Duschar och bastu och man kan till och med få massage mot en billig slant. Vad har jag egentligen att klaga på. Nåja, det blev riktigt fina 50 minutrar på cykeln tillsammans med svettiga kollegor. Magen börjar bli lite ivägen men jag höjer styret så smått för var gång. Idag var det tänkt vattenlöpning men det fanns ingen ork till det. Vi drar på playdate med våra fina vänner istället. Lek och mat och prat såklart. Kan liksom inte bli mysigare än så. Vi har för övrigt kommit in i husköpartankar igen, denna gången stannar vi inom Malmö. Jag hittade mitt drömhus i Limhamn idag men eftersom vi vill göra mer än att bara bo så får vi se oss om efter något annat. Jag vet att det finns ett perfekt hus som bara väntar på att bli köpt av oss. Ett hus som passar just vår familj. Nu ska jag dra från jobbet och ta eftermiddag. Ha en härlig kväll.

8 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Ha en härlig kväll du med Anna!

Löpning & Livet sa...

Hur långt gången är du nu?

Håller tummarna för att ni hittar ert drömhus snart!

Ingmarie sa...

Visst finns ert drömhus! Ni har bara inte funnit varandra ännu! Hoppas kvällen var fin. KRAM

Jenny sa...

Åh vad kul med drömhus.....vi har hittat vårat och flyttar in i maj! Spinning är toppen-träning för oss gravida:) Kör på!

Anna sa...

Eva, Tack!

Andréa, just idag är det vecka 28, halleluja!

Ingmarie, men det kanske är så det är.

Jenny, Måste kännas häftigt att få ett helt hus för sig själva och spinning är super. Jag tycker det är ett jättebra sätt att träna och att få svettas på.

anneliten sa...

Det tog 8 år för oss att hitta vårt drömhus... Håller med om att man inte bara ska bo - det är inte det livet går ut på.

Staffan sa...

Vi har inte hittat vårt drömhus ännu trots att vi bott i hus i tio år nu, däremot är området vi bor i helt perfekt där vi är just nu i livet, massor med barnfamiljer betyder massor av kompisar till barnen, ingen biltrafik, nära till skolor och dagis o s v.

Härligt att få svettas lite och hjärtat fattar ju inte om du springer eller cyklar!

JOHN sa...

Lycka till med husköpet! Det låter fantastiskt spännande :)