lördag 26 november 2011

En omtänksam varning

Lördag kväll. Jag är ensam. Eller så ensam man kan vara. Barnen sover. Mr D kollar hockey hos en vän och jag bara är. Som den ensamvarg jag är tycker jag det är makalöst underbart skönt att bara få vara med mig själv.
Imorgon är det första advent. Stjärnorna är uppe och det är fint. Jag älskar alla fina ljus i fönstren runt om i stan, det ser så vackert och stilla ut. I en stad som Malmö som nästan alltid brinner är det rofullt att se de små ljusen i varje fönster.

Idag har vi firat svärmor och innan svärmors galej blev det intervaller och ett Tabatapass. En favorit i repris men med andra intervaller och andra övningar. Jag hämtar en stor del av min träningsinspiration från lofsans blogg. Hon har lyckats med knepet att fånga mitt intresse och hon lägger dessutom många övningar på youtube och bjuder friskt på tips kring träning och kost.

Det känns så förbaskat skönt att jag bestämt mig för att köra igång träningen på riktigt. Lika mycket som det handlar om träning så handlar det om jag ska välja mig själv framför en timme med barnen. Alltför länge har det handlat om alla andra och det är okej ett tag men inte mer. Jag vägrar hamna i kvinnofällan, som jag brukar kalla det. Man är hemma med kidsen, städar, tvättar, fixar maten och allt gör allt det köret utan att ens ha fått en stund över för sig själv. I mångt och mycket är det helt självvalt. Man (jag) har svårt att släppa taget, lita på någon annas förmåga (Mr D). När man är hemma med kidsen är det lätt att hamna i ekorrhjulet som bara snurrar och snurrar.
Trots att ovan kan låta som gnäll så måste ni ändå veta att jag har det förbaskat bra. Det är superhärligt att vara hemma med Vilgot och Skorpan. Vi har det skitkul på dagarna och jag känner verkligen att jag tar vara på varje stund vi har tillsammans.

Till sist villl jag bara skriva en sak som jag kanske inte borde men nu ska jag göra det ändå, Om det nu finns någon som läser min blogg, som har barn och som själv bloggar, detta är riktat till er. Jag vet, att om ni lägger ut bilder på era barn, så är det för att ni vill visa upp dem för era nära och kära, bloggföljare och andra människor vars intentioner när de läser era bloggar är goda. Men det finns de som inte har samma intentioner som era goda läsare. SNÄLLA VÄLJ ERA BILDER MED OMSORG! Välj bort bilder där era barn inte är fullt påklädda. Lägg ALDRIG ut bilder på era barn när de är nakna eller visar sitt kön. Cybervärlden är en guldgruva för pedofiler och bara tanken på att en pedofil skulle ha mina nakna barn i sin fotobank på datorn får det att vända sig i magen på mig. Så lita på mig när jag skriver att ni ALDRIG skall lägga ut nakna bilder på era barn. Punkt.

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Nej usch! Jag kommer förmodligen lägga ut färre och färre bilder på S ju äldre han blir och jag skulle ALDRIG lägga ut en nakenbild!!

Staffan sa...

Kul att du bestämt dig för att komma igång på allvar med egentid och träning!! Jag är oerhört restriktiv med att lägga ut bilder på familjen och barnen, har nog bara hänt ett par tre gånger, nyss hade jag hela familjen med på en bild, just för att, som du skriver, visa mina läsare hur den familj jag ofta skriver om, ser ut. En nakenbild på barnen däremot skulle jag inte ens drömma om att lägga ut, herregud varför lixxom...

Ingmarie sa...

Härligt att du är så taggad! Och du verkar tokfokuserad! :-D Jag kan inte ens tänka tanken på att man skulle lägga upp nakenbilder på sina barn på nätet! Säger som Staffan, varför?
Hoppas du får det fint i Laholm! KRAM

I min lilla lilla värld sa...

Hittade hit via lofsan. Kul att du är så pepp på träningen :)

Lofsan hjälper mig just nu att komma i mitt livs form. Såg att du uppskattade alla hennes övningar. Kollar du in hos mig under 15 veckors challenge så finns det MASSOR med pass som hon gjort till mig. Både till gym och hemma. Ett tips bara :)