torsdag 24 november 2011

Kick ass

Om ni bara visste så taggad jag är nu. Det är så det kryper i fingrarna. Efter ett  förskolestopp, avlämning av ett stycke barn fortsatte jag springandes med min fyrhjuling till Hästhagens IP här i Malmö. En riktigt raddig idrottsplats som inom kort ska byggas om. Skorpan slumrade in på vägen dit och sov sig igenom mitt intervallpass. 10 min uppjogg följt av 3x2min, 3x1min,3x30sek supersnabbt med halverad vila mellan varje intervall. Det var jobbigt men jag vet att jag kan ge mer. Löpningen avslutades med 5 min nerjogg. Sen mina damer och herrar körde jag ett 20min Tabatapass direkt efter! Och ja det blir ett utropstecken för satan i gatan vad jag känner mig nöjd med det.
Jag tänkte att jag på ett hyfsat strukturerat sätt ska berätta för er längs vägen vad det är jag ska göra och vilka mål jag har. Kort och gott mitt upplägg och min framtid. Jag är föräldraledig i tre månader till. Jag håller på för fullt med att försöka komma igång med ett företag som ska tillverka bruksvaror till butiker. Jag designar, ritar och fundera på kvällarna. Jag lusläser webben på tillverkningsföretag, pratar med folk och vett och etikett i branchen, får tips och söker upp information. Jag scannar av närbutiker och alla fysiska butiker jag möter på min väg. Jag ska arbeta fram en affärsplan med konkurrensanalyser, marginalanalyser och hitta mitt koncept. Jag ska jobba på en varumärkesstrategi och fundera ut ett företagsnamn som ingen glömmer. Min tanke är att starta smått för att växa in i rollen som egenföretagre. Jag är fullkomligt övertygad om att det jag gör är bra och tror på mina idéer. Jag är också otroligt taggad och glädjen genomsyrar hela min kropp när jag nu tillåts vara kreativ, räkna på siffror och planera. Och så mitt i allt detta längtar jag ut och jag längtar tillbaka till min form. Desssutom vill jag vässa min form ytterligare. Gå ner ett par extra kilon, forma lite snygga muskler och må bra. Idag var en perfekt dag att starta tyckte jag.  Det var det för nu.

5 kommentarer:

Marre sa...

Wow! Vilken kick-ass brud du är! Underbart med den gnista du förmedlar i bloggen nu, vilken förändring! Lycka till med företagandet, jag är helt övertygad om att du kommer att lyckas!

anneliten sa...

Kul! Visst är det en underbar känsla att försöka sig på något eget. Bara mitt liksom. Jag trodde inte jag skulle känna så men det gör jag. Jag är i karantän efter att ha sagt upp mig, och får starta först i februari, men planera kan man ju...

Löpning & Livet sa...

men vad kul!!

Daniel sa...

Yey! Så härligt att läsa detta och förra inlägget också! Helt rätt inställning! Lycka till med företagandet och träningen!

Miss Agda sa...

Vad modig du är! Grymt!!!! Jag drömmer och planerar också och SKA ta steget någon dag. Men inte riktigt än. Heja!