söndag 27 november 2011

Svart på vitt

Att ta tillvara på livet är inte helt enkelt. Jag återkommer ofta till just dessa tankarna, dagligen om jag ska vara ärlig. Jag delar även gärna med mig av dem till er. Förmodligen är det som en slags terapi för mig att skriva ut mina tankar, få svart på vitt. Det är svårt att ta tillbaka löften som man gett till sig själv om de finns svart på vitt i cyberspace. Jag är livrädd för att jag inte ska komma någonstans mer än till planeringsstadiet i mina funderingar och agerande i starta eget processen. Lika mycket som det handlar om att generera pengar handlar det om att få vara kreativ, skapa min egna tillvaro och bygga något som är bara mitt. Jag vill tjäna pengar, jag vill bli rik för tusan, dessutom vill jag syssla med något som jag vill och som kommer från mig helt och hållet. Egentligen tvivlar jag inte på att jag inte skulle kunna lyckas, tvärtom. Mitt tvivel bygger snarare på om jag vågar ta steget. Jag vet att förändringar nästan alltid är till godo och att man i efterhand undrar vad sjutton det var som hindrade en från att ta steget. Det ska bli oerhört spännande att se om jag vågar ta steget fullt ut och om jag vågar att satsa på mig själv.

2 kommentarer:

anneliten sa...

Men det är klart du ska satsa! Jag brukar fundera över vad som är det värsta som kan hända. Och hur sannolikt det är. Oftast känns det inte så farligt då... Är inte du polis? Kan inte du få tillbaka ditt jobb (eller ett liknande) om du skulle ångra dig?

Anna sa...

Anneliten, visst är det så men jag vill ju inte tillbaka:)