torsdag 28 april 2011

Nu är det bara 6 veckors väntan och längtan kvar. Sen är vår bebis här. Det har gått otroligt snabbt fram till nu. Storebror Vilgot är förväntansfull och vi maler barnböcker om bebisar för fullt. Vilgot har redan bestämt namn, Tommy om det är en pojke och Annika om det är en flicka:) Så klart. Jag ser en smula sliten ut på kortet men det är bara utanpå. Inne i mig finns det dynamitkrafter sparade!

Jag jobbar ett par veckor till varav en går till utbildning. Jag har sett fram emot just denna utbildning men det är med en klump i halsen som jag går dit på måndag. Jag vet inte om jag pallar med det helt enkelt. Men drivet och längtan efter att få göra något som verkligen betyder något och gör skillnad i mitt arbete är för stark för att inte gå.

Idag är det VAB och jag har "lyckats" få Vilgot att titta på ett avsnitt av Musses Playhouse. Han är inte mycket för tv och filmer, har nog ingen ro i kroppen att sitta still och bara titta. Det finns ju så mycket annat kul att göra. Det som är lite märkligt dock är att han älskar när vi läser böcker och berättar sagor för honom. Då kan han sitta still hur länge som helst. Jag kan tycka det är skönt att få ta en kopp kaffe och bara vara en stund, sitta tyst bredvid, läsa tidningen och bara njuta.

6 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Shit vad fort det går när andra är gravida! Du är ju snart i mål!! Hörde att du ska med och äta på lördag, ska bli jätteroligt att ses :)

Löpning & Livet sa...

Ja herregud vad tiden går snabbt! Ska bli så roligt att få följa din väg tillbaka i springskorna sen. Och såklart bäbisen :)

Petra sa...

Snygg liten herre du har bredvid dig! "Storebror" ser verkligen inte ut som någon liten bebis längre. :)

Anna sa...

Anna, det är väl så. Det går fortare för andra. Fast denna graviditeten har gått rekordfort.

Andréa, Tiden går verkligen fort. Kan inte annat än hålla med dig om attt det ska bli kul att sätta igång. Jag har varit taggad i 9 månader nu:)

Petra, Hen, han är 3 år nu. Fasiken vad det går fort!

Ingmarie sa...

Testar innan jag skriver något....:-)

Ingmarie sa...

:-) Funkar igen! Såklart du kan springa lopp efter 2 månader om allt går bra och det gör det förstås! Tror minsann att junior har fått mammas spring i benen med. :-) Tack för att du kom i dag!