torsdag 28 april 2011

Rimligt?

Okej, vad är rimligt egentligen? Är det rimligt att man kan springa ett lopp ca 2 månader efter att bebisen kommit? Jag har inga tidskrav utan vill bara delta i loppen för känslans skull och lite för att ha något att mäta mig med. Jag behöver ju främst komma upp i mängd, inte snabbhet. Jag vet ju att det gick ganska snabbt förra gången att komma igång även om jag tog det ganska så lugnt. Jag har kollat upp lite olika lopp:


  • 13 augusti Malmömilen

  • 27 augusti Trelleborgsloppet

  • 30 augusti I from loppet (som jag tabbade mig i förra året)

Milen skulle jag kunna fixa. Annat är det med halvmaran. Tyvärr går Prinsens Minne i Halmstad redan den 20 augusti. Vad jag tyckte om det loppet! Trots regn och blåst var det ett riktigt bra lopp som bjöd på en varierande terräng. Har ni inte sprungit det och är sugen på en halvmara så spring det för bövelen!Det känns verkligen som om löparcellerna har vaknat till liv nu och jag har så smått börjat ställa om både kropp och knopp till livet efter gravidmagen.


Nu på lördag går Sydkustloppet. Jag ska såklart inte delta men hoppas kunna ta mig ner för att hejja på alla duktiga löpare och löperskor. Sen kommer ju Göteborgsvarvet. Jag kan inte säga att jag är speciellt ledsen över att missa det men ändå. Det är ju ändå Göteborgsvarvet. Min bror kanske ska springa. Gör han det ska jag upp och titta. Han är gammal elitsimmare som la av för en herrans massa år sedan. Nu har han köpt nya skor och nya kläder till sin stora löparsatsning men vad jag vet står de oanvända. Han skyller på att han ska bli pappa i de dagarna och måste vara beredd när det händer. Jag har sagt åt honom att det är en bra uppvärmning för honom. Å andra sidan tror jag att hans fru blivit en smula sur om han låg och spydde på BB på grund av utmattning.

9 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Alla är vi ju olika, men Sixten är drygt 2 månader nu och ja jag skulle nog kunna sringa ett lopp. Kanske inte en halvmara men ett millopp utan några som helst tidskrav skulle säkert funka hur bra som helst. Fast en halvmara skulle säkert också funka när jag tänker efter. Jag sprang ju 16,6 backiga kilometer i lördags och några till hade jag nog orkat :)

Känns det bra så kör på tycker jag!

Therese sa...

Prinsen i Halmstad är ju inte bara en halvmara, man kan springa en mil också! Har inte riktigt koll på hur den sträckningen är, men hur de än har lagt den så är det nog en fin bana. :D

Fit-Eva sa...

Ett millopp kommer du klara inom två månader, bara du inte sätter så stor press på tiden utan mer på glädjen att få springa och tävla.
Vi kommer att heja fram och stötta dig!

Daniel sa...

Har noll koll på vad man klarar efter en graviditet men det är inte Malmömilen den 13:e augusti så du tänker på det. Den 13:e augusti är det Malmö Halvmarathon, Malmömilen är den 18:e juni och det blir nog lite för tufft ;)
Vi ses!!! :)

Linn sa...

Det viktigaste är nog att ta det lugnt precis efter förlossningen, bara promenera några veckor, känns det bra sedan är det nog bara att köra! Lycka till!

Sofie RW sa...

Kan inte heller uttala mig; inte så stor erfarenhet av "efter-förlossning-träning" :) . Men drömma och planera får man ju alltid göra.

Vårkramar!

Thomas sa...

Det finns ju även Skanörsmilen 17 sep, där gick det ju bra förra året:-)
Eller Skanör-Falsterbo runt om du vill ta halvmaran!

mina sa...

Som Andréa skriver är vi ju alla olika. Jag hade inte fixat det, eftersom jag blev snittad fick jag inte springa alls på 12 veckor, men du klarar det säkert. det gäller nog bara att lyssna på kroppen och inte bestämma för mycket på förhand. Men du har ju redan tränat dig tillbaka efter en graviditet så du har säkert bra koll :)

Lycka till med allt!

Anna sa...

Andréa, Du sprnag ju verkligen in i det sista och verkar ha återhämtat dig så bra. JAg kan bara hålla tummarna att det går lika bra för mig.

Therese, Bra där. Vad kul, då kanske jag kan springa en viss del av den fina sträckan.

Eva, Ja men visst borde jag det!

Daniel, Fel av mig. Jag tyckte ändå jag kollade...

Linn, prommenra är ju inte alls lika kul men jag fattar vad du menar.

Sofie, det stärker verkligen ens tankar om man får fantisera och planera lite löpning.

Thomas, Skanörsmilen måste jag ju bara springa!

Mina, det är just det som är problemet, att det kanske blir snitt. Jag får tålmodigt vänta och se.