torsdag 7 april 2011

Thunderstruck

Jag är allätare när det kommer till musik men just hårdrock har jag alltid haft lite svårt för. Fråga mig inte varför. Nu har jag helt otippat fått dille på ACDC´s låt Thunderstruck. En underbar låt som peppar och gör att jag kanske kör lite för fort både i bilen och på spinningcykeln. Man kan förändras, det är inte så att man gjutigt fast arslet i samma stol hela livet. Jag genomgick för ett år sen ett personlighetstest i samband med en utbildning och fick stort utslag på att jag just har möjligheten att ta in andras åsikter, omvädera och inte nödvändigtvis tycker samma sak i 60 år. Det är inte att förknippa med att jag vänder kappan efter vinden för det gör jag inte. Jag var inne på Miss Agdas blogg häromdagen och blev inspirerad. Härligt med alla dessa bloggar och människor som ger mig och er nya tankar och nya tag. Hon rekommenderade en bok: "Bli din egen coach" av Charlotte Hågård. Sagt och gjort, jag beställde hem den och igår kom den med posten. Jag har länge tänkt söka en hjälpande hand för att försöka sortera tankar i mitt huvud som aldrig tycks vilja vila. Jag ser detta som en början, ett nyfiket steg på vad jag själv kan åstadkomma med enkla medel. Jag får väl lov att återkomma med en rapport om det var något för mig. Men det gäller att vara nyfiken och öppen för annars går man miste om så mycket roligt. För övrigt flyter allt på. Mindre än 10 veckor kvar nu! Bebisen och jag mår bra. Han eller hon envisas, precis som Vilgot med att sitta med rumpan ner i min mage. Vilgot trivdes bäst så och satt förmodligen ner ett bra tag innan han ville komma ut. Bebisen har några veckor på sig att bestämma sig men jag är övertygad om att det blir bra hur det än blir. Och se, nu kom solen fram också.

6 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Ja, musik kan verkligen peppa!
Och alltid tycka eller vara samma person genom livet är väl egentligen inte något eftersträvansvärt? Fram för förändring! Det var en bekant som ta till mig för ett tag sen att jag inte var samma person som för 10 år sen och även om personen i fråga nog menade detta i negativ bemärkelse tog jag det själv som något högst positivt!
10 veckor kvar - ojojoj vad tiden går fort (som min gamla faster alltid sa när jag var liten och jag fattade INTE vad hon pratade om)!
Ha det fint i solen (och blåsten?)!
/Eva

Jenny sa...

Oj det är ganska nära för dig nu! 10 veckor går fort!

Anna (Orka mera) sa...

Tio veckor är ingenting ju! Vad spännande att ni snart får träffa bebben därinne!

Anna sa...

Eva, vad skönt att kunna känna så. Det hade varit för jäkla tradight om inget hänt på 10 år.

Jenny, ja men det har ju gått löjligt fort denna gången.

Anna, ja det börjar faktiskt kännas verkligt nu. Jag har inte riktigt förstått att det kommer en till.

Ingmarie sa...

Jag älskar ACDC! har alltid gjort. :-) Spännande med boken! Jag har dock gett upp det där med att jag ska kunna sortera mina tankar. I stället har jag accepterat att det är så jag är. Hittills. :-)

Anna sa...

Ingmarie, jag har också insett att det är så jag är. Vill mer och kan aldrig riktigt vara nöjd men just nu känner jag mig handlingsförlamad och jag hatar just den känslan.