tisdag 5 juli 2011

Jag och Sofi

Jag läster Sofi Fahrmans blogg. Inte varje dag men jag ser till att gå in på den då och då. Våra liv är så långt ifrån varandra som man bara kan komma. Hon är en tjej med en modeblogg som lägger upp bilder på sig själv i små minimla shorts och pumps. Jag är en tjej med två barn, svenssonbilen och jag får knappt ner mina korvben i mina minimala shorts. Ändå gillar jag Sofi Fahrman skarpt. Jag hade kunnat skriva att hon har en ytlig, totalt ointressant blogg som bara handlar om trams men faktum är att det är något i hennes blogg som får mig att gå in på den titt som tätt. Och jag vet precis varför. Därför att jag gillar hennes framåtanda, jag diggar skarpt när unga tjejer tar plats och gör bra affärer av det de gör. Hon har verkligen hittat sin grej och hon skäms inte för sina ambitioner och mål. Jag inspireras mycket av Sofi Fahrmans blogg, främst för att den och Sofi får mig att se längre bort än blöjbyten och svenssonbilen. Jag kommer hänga ett tag till med Sofi. Och ja, jag gillar hennes ben också...:)

5 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Då kan jag "avslöja" att jag läser hennes blogg jag med :-)
När Lena och jag var i NYC hade jag med hennes NYC-guide som nästan var som vår bibel, hahaha.
Brunch på Pastis var en av våra första Sofi-grejer som vi gjorde, hehehe.
Och ja, det är inte fel att få längta bort till annat än vardagen, typ à la Sex & the City som Sofi lever.
Och att hon har ambitioner och lyckats - kudos till henne!
Självlklart kommer jag fortsätta att hennes blogg OCH din!
Kram!

anneliten sa...

Nu blir jag nyfiken... Men var är länken?

Har fastnat för en annan blog jag hittade via dig - ursäkta att man vill bli lite älskad.

Cattis sa...

Får med kolla in Sofies blogg./Cattis

Anna sa...

Eva, Skönt att inte vara ensAM:)

Annelie, ska fixa en länkning i inlägget

Cattis, Tycker jag absolut du ska göra!

Träningsglädje sa...

jag gillar sofi jag med, tyckte hon gjorde ett riktigt bra sommarpratarprogram för några år sedan. finns fortfarande att lyssna till!