söndag 3 juli 2011

Vad fin Garmin är!

Titta vad jag hittade slängd och bortglömd i en byrålåda! Bara skojade. Jag vet exakt var mina fina vän Garmin varit hela tiden vi varit åtskilda och idag fick jag äntligen tillfälle att ta fram den ur gömman. Idag var dagen då det skulle hända, då jag skulle testa mina korvben i ett lite mer obehagligt tempo än promenad tempo. Jag gick i 10 minuter och lunkade i 2 minuter för att sen gå i 3 minuter. 2min lunk alt 3min gång körde jag sen i 40 minuter. Väl hemma efter totalt 55 minuters svettande (för idag blev jag svett) är jag nu såklart skitlycklig. Det förstår ni ju också. Nästan 9 månader av avhållsamhet driver ju vem som helst till vansinne. Det ska bli spännande att se hur kroppen reagerar men jag tror inte att den ska säga ifrån. Jag sprang fint och kontrollerat och kommer fortsätta så här ett tag framöver. Benen och armarna fick sig en omgång i parken innan jag och Sophia gick in. Nu väntar Laholm ett par dagar men sol, bad och fortsatt träning. So long!

6 kommentarer:

Sara sa...

Höll du till i Pildammsparken? Då var det kanske dig jag såg på håll ändå. Jag trodde inte det var det, var inte beredd på en löpandes Anna :)
Från och med nu räknar jag med dig och Garmin springandes då!

Löpning & Livet sa...

Härligt!!

Ingmarie sa...

Underbart!Några korvben tror jag dock inte du har.
Önskar dig härliga dagar i fina Laholm.

Anna sa...

Sara, Jo jag var i Pildammarna men bara springandes/gåendes.

ANdréa, Jag vet!

Ingmarie, Fast det känns som det är två lunchkorvar till ben jag har nu. Kanske skan de bli två röda pölser i slutet på sommaren:)

Cattis sa...

Är övertygad om att de spinger lättare i slutet av sommaren./Cattis

Anonym sa...

Sååå härligt!!

Njut av sommaren och att springa!

kram