söndag 31 juli 2011

Löpningen fortgår

Tre veckors semester för Mr D är smärtsamt över. Nu återgår livet till jobb för hans del och fortsatt ledighet för min. Jag är ledig till mars. Visserligen är det den tuffatse uppgiften jag ställts inför i mitt liv men jag är fullt övertygad om att jag kommer fixa det. Sophia äter och växer och jag försöker krympa i samma takt:) Det här med att bli tvåbarns morsa kräver en hel del tålamod och förståelse. Vilgot klättrar på väggarna emellanåt och Sophia vill vara nära och amma hela tiden. Allt handlar om värme och kärlek men de två underbara ungarna uttrycker det på olika sätt. Jag hatar uttrycket TROTSÅLDER och att "han är trotsig". Barn är precis som vi vuxna, individer med egen vilja och bara för att de inte vill göra som vi vill att de ska göra är de inte trotsiga. Jävla skituttryck om ni frågar mig.
I går kom vi hem från en sväng på Österlen. Österlen är underbart. Regnet öste ner de flersta av dagarna men på något vis spelade det ingen roll. Det förblir lika vackert och avslappnande.
Träningen går bra. Jag har utökat mina löprundor, tiden jag springer eller lunkar blir längre och längre. Igår körde jag till och med några halvdanna intervaller med 4 minuters lite tuffare löpning varvat med 1 minuts promenad. Styrkan går sådär om jag ska vara ärlig. Jag har inte vågat köra plankan och de andra fina övningarna jag blev tipsad om mer än en gång. Skynda långsamt är verkligen ett uttryck jag bär med mig nu efter graviditeten och kejsarsnittet.

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

Du kommer snart igång med styrkebiten också! Tänk som jag gör med yogan. "Bättre lite varje dag än sällan och mycket". :-) Härligt att du är så bra i gång! Och klokt att "skynda långsamt". :-)
(Ps. Förstår precis vad du menar med att det är fint trots regn.hade som sagt var gärna bott här nere men då får jag flytta själv...)

Anna sa...

Ingmarie, Lite varje dag är mycket bättre än mycket sällan. Jag tog fasta på dina ord igår och fick till lite styrka efter mitt lunkarpass.

anneliten sa...

Håller med om det där med trots. Barnen visar att de har en egent vilja helt enkelt. Viljestark kan vi kanske säga istället? Jag tycker inte heller om uttrycket snälla bäbisar - vaddå snälla? Nöjda helt enkelt.

Anna sa...

Annelie, Håller helt med dig. Snälla barn! Är inte alla barn snälla så säg.