fredag 8 juli 2011

Trumpet spel

Även om regnet faller ner så väljer jag att blunda och visa strandbilden från tidigare i veckan. Sol kom tillbaka till oss. Idag är en riktig innedag. Vi har förvisso varit ut på lekplats och besökt leksaksaffären. Unge herr Vilgot ville väldigt gärna ha en trumpet. Jag frågade varför, han svarade att han ville ha en bara. Jag frågade om han skulle spela fint eller högt. Han svarade högt! Såklart. Han gick och blåste i sin trumpet hela vägen hem. Underbara unge. Vi har det bra. Mr D jobbar sin sista dag innan semestern och jag njuter av livet som tvåbarnsmorsa. Jag har inget att klaga över. Skorpan sover och äter och de stunder hon är vaken är hon otroligt pigg och alert.
Ikväll blir det ett glas RÖDVIN! Prisa herren, vad gott. Som ammande får man inte dricka så mycket men ett glas är helt okej. Sen kan man ju välja att avstå från det också men det tycker jag verkar dumt:) Innan dess ska jag ut och träna min timme. Jag går/springer/lunkar på. Det är inget sexigt tempo men det räcker till.
Ha en fin kväll.

5 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Ja, ett glas rött var det jag längtade mest efter oxå! Höll mig hela amningsperioden och när jag sen slutat hade maken sparat ett vin som jag aldrig kommer att glömma!
Life is good låter det som!
Ha en fin helg Anna!

i min lilla lilla värld sa...

Hittade hit via Lofsan och gillar det jag läser. Du inspirerar och får mig verkligen att vilja kämpa på efter att Minibebis kikat ut =)

Tack för trevlig läsning =)

Anna sa...

Eva,Jodå. Life is very good just nu. Kan inte mer än bara njuta av livet och ta tillvara på varje sekund av det.

I min lilla värld, Hej, fina ord. Tackar. Vi kämpar tillsammans småbarnsmorsona!

Ingmarie sa...

Även om solen på himlen lyser (!) med sin frånvaro så är jag säker på att det finns en ständig sol över dig och din familj.
Njut av dagen, stunden och livet snygging!
KRAM

Runningskirts-Lena sa...

Alla tempon är sexiga, vännen!
Njut av ditt vin och av att kunna vara lite aktiv igen! Livet är bra!