lördag 9 oktober 2010

Kuperad dag

Idag har det varit en lite berg-o-dal-bane -dag. Jag vaknade med ett leende på läpparna men på något sätt lyckades jag mata den trista vargen. Det är bara jag som väljer vilken varg jag vill mata eller hur? Jag sparkade mig själv i baken och släppte det trista och välkomnade solen in.
Vilket kanonväder vi haft idag. Underbart. Vi drog ner till stranden för lek och fika.

Igår blev det åka av på hojjen med Katarina (http://www.cykelmygg.se/) i spetsen. Oj vad vi gav järnet. Så kul och jobbigt det var. Vi knöt nävarna, tog tramptag för tramptag och sekund för sekund. Allt precis enligt Katarina mantra. Vi kom i mål och ALLA i spinningsalen var nöjda med sig själva. Härlig fredag. Och jo, det blev lite mysjogg också men inte 05.00 utan 10.00. Det funkade precis lika bra då.

Nu ikväll har jag precis varit ute på 60 minuters distans i ett behagligt tempo. Jag vet att det finns en massa andra saker man kan och säkert bör göra en lördag kväll men inget av de sakerna tilltalade mig idag. I kväll var det ju party på Malmös gator för sjuttsingen:)

6 kommentarer:

Magdalena sa...

Vilken underbar bild.... Saknar vatten h'r...

Lars Bohlin sa...

Spännande och prisvänliga löparresor till Kenya för dig som tränar seriöst.
www.kimbiacamp.se

Välkommen till KIMBIA CAMP

Jenny sa...

Skön dag lät det som!

Katarina M-I sa...

Jag tror att utropet "FÖRLÖSANDE" är det häftigaste jag hört hittills i en spinnigsal.

Som ni körde:)

Saknade dig idag, jag gjorde nämligen ett klassiskt "bananskal" in på Heleneholms avslutning i Ystad med pastasallad och chokladkaka!

Kan du lunchjogga LUNGT imorgon så hör av dig:)

KRAM

John sa...

Det är faktiskt väldigt roligt att gå mot strömmen som löpare. Jag har ett trevligt minne då jag tog en långdistans samtidigt som SM-finalen i ishockey avgjordes i Jönköping tidigare i år. Det var helt dött på gatorna i Jönköping. Efter fyrtio minuters löpning kom första bilen med skrikande supportrar och jag förstod att HV71 hade tagit ännu ett SM-guld :).

Anna sa...

Magdalena, det är en lyx att bo så nära vattnet trots att man bor i en stad som Malmö.

Lars, tack för infon. Bjussar du?;)

Jenny, En bra dag helt enkelt.

Katarina, Förlösande var helt klart grymt. De gav järnet. Hoppas vi ses igen på fredag.

John, ja och dessutom behöver man ju inte trängas med en massa andra:)