tisdag 12 oktober 2010

Mycket vill ha mer

Jag är 34 år men känner mig som 24. Jag är mamma, jobbar fulltid, tränar i snitt 5 gånger i veckan, pluggar från och till på universitetet, håller så smått på att starta upp ett litet hobbyföretag, är tokkär i Mr D och älskar mina vänner och biblioteket. OCH! jag ska på måndag börja en grundkurs i modeteckning!!!
Mycket vill ha mer. Jag vill alltid ha mer av allt. Av Vilgot, av kunskap, av möten med underbara energirika människor, av nya utmaningar, av träning och rekord. Jag vägrar prioritera bort någon del av mitt liv.
Intill ser ni Malmö högskola, en fin byggnad som blir finare när ljuset faller på.
Igår tränade jag spinning på jobbet. Effektivitet!. Jag har dock fått känslan av att just dessa inpressade och tidseffektiva pass oftast blir skitpass. Jag blev trött men det var inte kul.
På bilden intill ser ni en liten del av min fina gardin på mitt rum som jag har på jobbet. Jag drömmer om att få måla stora färgglada blommor på väggarna och ha tokrosa gardiner.
Det du Mr chef, det hade varit nå´t!


11 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Bra - fortsätt sträva efter mer för när man slutar med det då har man nog nått vägens ände och man kan packa ihop.
Förstår precis vad du menar och även om det i perioder blir mycket så hade jag ändå inte velat välja bort något för att bara sitta i soffan och bara vara.
Träningen gör dig stark att klara av allt du vill, det är i alla fall min filosofi.

Ingmarie sa...

Underbart Anna! Du är en inspirationskälla utan dess like! KRAM

Karin Engen sa...

Härligt Anna! Du skall inte sluta kräva mer, ta så mycket du kan få!

Marre sa...

Härligt! Det gäller att aldrig bli stor och framför allt inte bestämma sig för vad man vill bli när man blir stor.... ;-)

Emelie sa...

Är precis likadan... :)

Staffan sa...

Hobbyföretag?? Otroligt spännande, när får vi veta mera? Åh, tänk om man kunde försörja sig på bloggen, då skulle jag inte ha något problem att motivera mig på jobbet...skriva är uppenbarligen bland det roligaste jag vet...

Anna sa...

Eva, kan inte annat än hålla med dig. Träningen är byggstenen som får mig att vara klar, närvarande och på.

Ingmarie, Puss, desamma!

Karin, Jag ska ha hela kakan!!!

Marre, Så klockrent Marre!

Emelie, Skönt att det finns fler. Då kan vi stötta och pusha varandra!

Staffan, Ja du, jag vet inte om jag vågar skriva något mer om det förrän jag vet att det blir av. Jag ska VÅGA starta det också men det har inget med bloggen att göra.

Katarina M-I sa...

VARFÖR nöja sig med mindre??

Du är så himla häftig, cool, modig, ja jag saknar ord!

Och du är på riktigt!!

Kramar

RosaMilton sa...

Jag känner igen mig! Det är häftigt att ha en vilja att göra något, att ha en stark drivkraft. Ibland känner jag mig själv väldigt frustrerad med min egen vilja, det går inte så fort och så enkelt som jag önskar!Hoppas du skriver lite mer om dina projekt även om det här är en träningsblogg!

Runningskirts-Lena sa...

Anna - du är på rulle. Kör!

Anna sa...

Katarina, och du är också på riktigt. Grymma brud.

Rosa Milton, åh vad jag känner igen den frustartionen:)

Lena, All in!