torsdag 14 oktober 2010

Ljuvligt gott

Jag har precis varit ute och rastat mina springa-snabbt-skor. Ni vet de där orange, lätta, underbara skorna jag köpte för ett tag sedan. Tekniken blir så mycket bättre genom att då och då springa i så lätta skor. Tänk om man alltid kunde göra det. Kan man det? Gör ni det?
Under tightsen fanns även mina nyinköpta Zensah Leg sleeves från sportwell. Lila och fina och väldigt sköna. Tröttheten har bitit sig fast i mig och jag märker att det som gör mig pigg är att träna. Endorfinerna kickar igång systemet. Jag håller så smått på att utforska den vegetariska köket igen. Jag har kommit in i en period där kött går bort. Jag vet inte varför jag i perioder kräker vid tanken på kött men så är det. Ikväll blev det matvete med apelsin och mynta, rostade tomater med hemmagjord tomatsås på färsk basilika och vitlök. Till det stekta champinjoner med färsk spenat och stekt hallomi. Ljuvligt gott.

8 kommentarer:

Ellinors dröm sa...

Lätta skor ger en bättre känsla. Jag känner mig så snabb (även om det inte går snabbt). Vegetariskt är inte dumt. Jag småfuskar lite här med men att helt gå över skulle jag inte vilja.

Löpning & Livet sa...

Halloumi!! Det var ett tag sen, tack för att du påminde! :)

Jag tror nog du kan springa rätt så mycket i lätta skor, bara du vänjer dig vid det successivt. Nackelen är ju dock att man måste köpa nya rätt så snabbt om man använder dem ofta :)

Anna (Orka mera) sa...

Jag vill också ut och rasta mina. Men jag känner lite i foten efter förra veckans stukning på skåneleden och vågar inte chansa innan Markus... Men sen så! Då jäklar!

Katarina M-I sa...

Jag är för snål för att springa i de orange för ofta. Så jag hittade ett mellanting i Lunar Eliten. Har varit och bytt Eliten mot ett nytt par eftersom det verkar som det var fel på skon, och därför fick jag så hemska skav av dem!

Lätta skor är en riktig kick för både tekniken och löpkänslan:)

Linn sa...

Sedan jag var på en föreläsning med Jonas Colting om barfotalöpning, springer jag bara i lätta skor! Vet egentligen inte om det är bra eller dåligt, men efter att ha sprungit marathon i ett par superlätta Adizero och mått super i benen efter känns det som jag aldrig kommer att springa i annat!

anneliten sa...

Vilken god mat! Vad tyckte Vilgot? Jag var länge vegetarian men slutade när barnen var små - de ville inte äta min mat och jag ville inte laga två sorter. När de flyttar hemifrån...

Ingmarie sa...

Kanske din kropp signalerar att den vill ha piggelinmat och piggelinskor nu när du känner digtrött? :-)

Ingmarie sa...

Var ÄR du?????????