tisdag 5 oktober 2010

I own the night

Nu är det mörkt som natten ute. Älskar dessa mörka kvällar och har inget emot att snöra på mig dojjorna. Det är då jag äger Malmös gator.
Men just ikväll blir det ingen löpning. Och det blev det inte igår heller. Suget finns och jag vill men orken säger stopp. Egentligen är jag full av energi men energin vill gå andra vägar än ut på gatorna. Anledningen till mitt energitillskott och mitt mer-än-vanliga-klurande-över- livets-alla-förmågor är Lou Rossling. I torsdags var jag på en föreläsning med Lou Rossling. Underbara kvinna, som jag älskar dig Lou;) Fyra saker bär jag med mig från din föreläsning:
  • Barn föds men stjärnögon, det är vi vuxna som släcker dem.
  • Det säger mer om dig som tänker tankarna om mig och mitt liv än vad det säger om mig som lever i det.
  • Skulle du vilja vara din egna medarbetare?
  • Vilken varg vill du mata, den positiva eller den negativa?

Mmmm ibland händer det bara.

6 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Mörka kvällar gör sig bäst under filten med en kopp te. Mörka morgnar däremot är underbart. I alla fall för en morgonmänniska :)

Marre sa...

Vilka vackra och tankeväckande ord, tål att funderas på medan jag njuter hos massören i dag. Har också svårt att ta mig ut på kvällen när det är mörkt men när man väl kommer ut är det helt underbart!

Karin Engen sa...

Härliga ord, det är verkligen sådana man behöver höra ibland för att reflektera lite över saker och ting...

Katarina M-I sa...

Vilka härliga tankar. Har också tänkt idag i min ensamhet rullandes i skogen bland löv, luft och liv. Och jag kom fram till att det bara är min förlust när jag stör mig på andra människor!!
Men ibland fattar man inte bättre. Tur att det finns insikter:)

Är också trött och energilös, så jag kör ner mig totalt denna veckan så behöver jag inte ens tänka tanken att det ska går fort på söndag:)

Ses vi fredag? Du och Sara på mitten?

Kram

Anna sa...

Anna, den som ändå kunde komm upp i tid för träning. Jag försökte i morse men misslyckades totalt!

Marre, Åh massage. Himelskt. Jag vill också!

Karin, Ja, lite boost är aldrig fel

Katarina, Ja, jag hoppas verkligen det. Det ser lovande ut. Har beordrat hem maken i tid:)

Ingmarie sa...

Åh vilka underbara klokheter. Suger åt mig dem direkt. Och ska använda dem!