tisdag 28 september 2010

Att bli älskad... av Olga:)

"Det är bara skottlossning" sa Mr D för en stund sen efter att vi hört en knall. Det är bara i Malmö man kan säga så. Visserligen med ironi men visst ligger det lite i det. Skottlossning hör till Malmöitens vardag. Klimatet är hårdare sägs det. Sant eller inte, jag vet inte. Helt klart är att samhället misslyckas varje gång någon avfyrar ett skott, knivskär eller på annat vis misshandlar någon. Igår sa Paolo Roberto i Sommarpratarna att han som ung ville ha kärlek och när han inte fick kärlek ville han ha respekt. När han inte fick respekt ville han bli fruktad. Ligger något i det eller hur? Unga springer runt med vapen och vill bli älskade. Vad hände, när hände det? Idag hände det Olgor på Ribban i solsken. Olgor är tuffa. För er som inte vet vad Olgor är,
varsågoda:
2x400
2x300
2x200
2x100
Busenkelt tänker ni. Eller hur? 400 över tröslefart, 400 strax under tröskelfart, 300 över tröskelfart osv. INGEN vila, bara att köra på i 2k. Serievila 3-4 minuter och sen på det igen.
Jag pallade 3 stycken intervaller idag. Jag hade svårt att hålla ett bra tempo. Det gick för fort, hur det nu kan göra det:)

7 kommentarer:

Linn sa...

Åh vad bra att du påminde mig om Olgor! Har velat testa det länge men glömmer kolla varje gång hur det går till. Du skrev att du gjorde 3 intervaller, menar du verkligen att du gjorde om det tre ggr, dvs i 6 km sammanlagt? Isåfall låter det sjukt jobbigt... men det är kanske det som är meningen;)

Fit-Eva sa...

Underbart med Olgor!
Och att det gick fort; underbart det med!
Ja, klimatet i Sverige är inte kul. Här i GBG så försvann två unga människor i helgen när de var på väg hem. En har man hittat nu den andre fortfarande försvunnen...
Sorgligt, vart tog det Sverige vägen som jag kom ihåg det från när jag var liten när man inte behövde låsa dörren?

Anna (Orka mera) sa...

Olgor är grymt! Det är hatkärlek när det är som bäst. Synd att jag måste återhämtningsspringa lite först, annars hade jag stuckit ut nu med det samma! Gaah, vad sugen jag blev!

Katarina M-I sa...

För fort? Det var säkert alldeles lagom om du orkade genomföra;)

Ligg högt i höften och bara flyt på!

Sara sa...

Hmm Olgor har jag aldrig provat, lät spännande.
Springs allt på raken utan vila, man varierar bara tempot på första och andra intervallen?
Ska dock göra som Anna först och återhämtningsspringa lite innan jag ger mig på några Olgor.

Anna sa...

Linn, Jag gjorde det 3 ggr. Man kan köra 3-5 intervaller beroende på vad man pallar. Jag pallade bara tre omgångar.

Eva, Olgor är roliga men skitjobbiga. Stackars flicka.

Anna, Olgorna finns kvar och det är faktiskt lite hatkärlek.

Katarina, Jo, det gick lite för fort för att det skulle vara optimalt. Ses ikväll.

Sara, Precis så är det.

Sara sa...

Kul att träffas igår! Jag kunde inte riktigt placera dig först, men kul att nu ha ett ansikte på dig :) Hoppas att vi ses på mai någongång! Eller så kanske vi springer förbi varandra i parken, nu vet jag ju vem jag ska leta efter!