söndag 19 september 2010

Härligt

Vilken dag som ligger framför oss! Solen skiner i Skåne och Malmö ligger tyst i väntan på att dess nvånare ska vakna. Kaffet är på och snart ska första koppen intas i soffan med Vilgot.
Idag ska vi gå och rösta. Det är förväntan i luften och jag ser fram emot en kväll med valvaka.

Idag lockar skogen. Bokskogen eller Skrylle ligger nära till hands. Jag vill springa upp och ner i spåren och få lite härlig luft i mina lungor. Innan dess är det gårdsstädning på dagis som gäller. Ha en fin söndag.

7 kommentarer:

Ingmarie sa...

Nu har du att pyssla med. Kolla svar på min sida. :-)
Jag ska med njuta av dagen! :-) KRAM

Fit-Eva sa...

Jag ska också gå och rösta med maken om en stund. Har alltid röstat på just valdagen och det är med andakt och hopp vi går dit med våra röstsedlar och lägger vår röst - sent ikväll vet vi hur det gått!
Och en runda i skogen - min absoluta favorit bland alla pass!
Ha en fin söndag du med!

Jenny sa...

Javisst, röstning blir det i dag. Kanske blir det en skogsrunda för mig med i dag!

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna (Orka mera) sa...

Skogsrunda låter underbart. Jag ska springa runt runt på en liten asfaltplätt...

anneliten sa...

Sol är bra - då brukar valdeltagandet öka. Tänk att det finns folk som inte orkar trotsa regn för att utnyttja rättigheten att rösta!

Anna sa...

Ingmarie, Tusen tack för bra tips!

Eva, Det blev inte skogen men det blev en fin runda.

Jenny, Nu är det bara att vänta och se på resultatet.

Anna, på en asfaltplätt...

Anneliten, jag förstår helt enkelt inte mig på folk som inte röstar. Lata och oengagerade med en total avsaknad känsla för världen runt omkring dom.