måndag 27 september 2010

Så är det

Det börjar bli lite kyligt här i södern. Hösten har gjort riktig entré och jag älskar varje sekund av det. Älskar färgerna, regnet, mössan och mörkret som lägger sig på gatorna. Det enda jag skulle kunna vara utan är blåsten. Idag löparvila, imorgon korta intervaller.
Man blir trött när man inte tränar och man blir rastlös. Samtidigt vet jag att min kropp mår bra av vilan.

SVT ikväll var kvällens höjdpunkt. Sommarpratarna, ett program att älska. För jag älskar att lyssna på människors livshistorier och berättelser från förr. Samtal om livets mening och eventuella öde startar processer inom mig som oftast leder mig vidare.
I mitt jobb får jag lyssna på många livsberättelser och har insett att det fan inte är lätt. Livet alltså. Att åka på livets beg-o-dalbana är bland det svåraste som finns och ändå gör vi det varje dag, år ut och år in. Människan är modig. Så är det.

4 kommentarer:

Marre sa...

Åh nej, missade sommarpratarna igen! Älskar diskussionerna! Håller med om att hösten är helt underbar, krispig luft, vackra färger och idag skiner solen. Mmmmm.

Jona sa...

Skön höst är solig i Skåne i dag, blir härliga intervaller för dig, och mig, fast lite längre söderut :o)

Fit-Eva sa...

Hösten är vacker, håller helt med!
Och varje människa har en intressant historia att berätta det är bara att ta sig tid att lyssna.
Lycka till på kortintervallerna!

Anna sa...

Marre, det går ju i repris och så finns svt play.

Jona, Skåne var verkligen underbart idag. Intervallerna också för den delen. Hoppas dina blev lika bra.

Eva, Det är ju så. Det finns så många berättelser.