onsdag 1 september 2010

Löparklubb

Idag känns det faktiskt helt okej att jag inte tog mig i mål. Jag kan skratta åt mitt elände. Hade jag tagit mig i mål hade jag slutat 6:a och det är inte fy skam.

På måndag ska jag testa Heleneholms IF och deras långlöparsektionen. Det ska bli riktigt kul. Tänk att få springa med likasinnade. Härligt. Jag har gått och tänk på detta i flera år nu men kom idag fram till att det är nu eller aldrig som gäller. Jag vill träffa människor som tycker om att springa och som kan ge mig input och tips. Jag vill jobba med löpskolning och teknik och springa långt i andras sällskap. Det kommer bli bra. Det är jag helt övertygad om.

11 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Så roligt! Hade också velat gå med i en men vi har inga häromkring :(
Sällskap, löpskolning,tekniktips, det låter ju som rena julafton i mina öron!

Petra sa...

Ja, antligen! Vad kul att hora! Det kommer att bli grymt bra!! Och du, jag vill passa pa att gratulera till en superbra tid pa 5km-loppet! Jag blir bara sa sur och forvanad over att banan inte var battre uppmarkt! Sant dar ska ju bara inte fa handa - eller?! Det ska ju inte vara nagon tvekan om vilket hall du ska springa...

Ingmarie sa...

Om det är någon som helst tröst så har jag med sprungit fel. Mer än en gång. :-( Blivit snuvad på segeen med!

Klubbträning kommer att bli kalas! KRAM

Emelie sa...

Dit är jag också på väg! :)

Therese sa...

Ja, en klubb! Underbart. Att ha en klubb är verkligen helt fantastiskt nästan hela tiden. Jag älskar mina klubbkompisar, jag kan längta till nästa söndagsträning redan när jag står i duschen efter den här veckans söndagsträning. :) Det är så otroligt givande att omge sig med människor som man har en huvudsaklig grej gemensamt med, nämligen löpningen. Ungefär som att det är underbart att omge sig med en kör om man älskar att sjunga eller vad tusan det nu är. Man får vara nördigt intresserad och det är helt okej i sammanhanget liksom. Fast ja, det här har du kanske redan tänkt på eftersom du redan tagit beslutet at träna med HIF, men jag blev bara så glad över ditt beslut så jag var tvungen att dela med mig lite. :) Hoppas de är snälla och roliga.

Daniel sa...

Kul med löparklubb!
På planet från New York i höstas satt jag brevid en kille från Heleneholm och han hade bara bra saker att säga om klubben. Blev själv sugen men av praktiska själ så fixar jag inte en klubb i Malmö, det blir för mycket bilkörande. :(

Anna sa...

Anna, Ja det blir liksom julafton varje vecka. Tänk om Vilgot visste det!

Petra, Äntligen är verkligen på sin plats! Och tack. Fast det var nog mest mitt egna fel.

Ingmarie, Skönt då är man inte ensam. Men attans att bli snuvad på segern!

Emelie, vad kul, då ses vi ju!!!

Therese, Allt du skriver, precis allt hoppas jag på. Ser verkligen fram emot att gå dit på måndag. Jag har faktiskt längtat efter det länge.

Daniel, Härligt att höra att klubben låter bra. Har också hört bra saker om den. Jag förstår att det blir ohållbart i längden att ha en löpklubb i Malmö. Synd annars hade vi ju blivit klubbkompisar!

Stína sa...

Välkommen i klubben! Själv är jag nybliven medlem bland triathleterna, men vi har ju vissa gemensamma löpträningar. :)

Anna sa...

Stina, men va´ kul! Fler Heleneholmare. Hoppas vi ses då!!

Jesper sa...

Har också funderat att gå med i Heleneholm. Hur är det? Bra?

Anna sa...

Jesper, jag vet inte. Det är första gången på måndag men jag har hört mycket bra om klubben. Jag vill bar träffa lite annat folk som också tycker om att springa.