tisdag 31 augusti 2010

Så otroligt korkat

Jag har sprungit iForm-loppet ikväll i Malmö. Jag valde 5k eftersom mina ben inte var 100% sen loppet i lördags. Dessutom ville jag veta vad jag springer 5k på.
Jag kom till starten ganska sent men hann med 5 min uppvärmning och småprat med de andra tjejerna som jag skulle springa med. Eller i alla fall ha picknick med efteråt. Folk började ställa sig i startfållan 20 minuter innan så det var ganska trångt men jag klämde och trängde in mig ganska långt fram. Jag sprang på, det gick nog lite för fort första kilometern och det satte sina spår. Efter 2k var jag vansinnigt trött. Beror kanske på loppet i lördags också. Jag vet inte riktigt eftersom jag aldrig sprungit lopp så nära varandra. I alla fall. Jag fortsatte på och kilometrarna tickade ner. Det var ganska glest med tjejer så det var inget problem att ta sig fram. Jag malde på och tänkte 2k kvar, 1k kvar osv. Vid ca 400m kvar delade sig banan och jag följde vad jag trodde var 5k markeringen mot MÅL. Tänkte att vi skulle springa ett varv på tallriken innan målgång men det begav sig ut på Baltiska vägen igen och vid 150m kvar började jag ana oråd. Efter ytterligare 100 m fattade jag att jag sprungit fel. Skrek på en funktionär, undrade var fan målet var men fick bara till svar en handpekning och att det låg inne på tallriken. Stängde av klockan med 7 meter kvar till 5k och började gå. Det fanns inget i mig som ville fortsätta tillbaka de 400m in i mål. Det fanns heller ingen kraft i min kropp att fortsätta framåt och springa 5k till. Stor besvikelse. Hur korkad får man lov att bli?
Jag har bara mig själv att skylla. Jag var alldeles för fokuserad på att inte tappa fart och på att ta mig helskinnad i mål och följde bara efter de tjerna som var framför mig. Viljan att springa fort var för stor för att ha koll på allt. Jag känner mig korkan och snuvad på en måltid. Tiden på Garmin med 7m kvar till de slutliga 5k visade 21.54. Men den tiden finns bara på min Garmin, inte på någon officiell sluttid. Där står bara DNF.

Nu är ju kanske inte detta något att hänga läpp för och i ärlighetens namn så har det mesta lagt sig. JAG vet vad JAG springer 5k på nu. Nu har JAG något att utgå ifrån när jag tränar.
Innan jag skriver hejdå för ikväll tänkte jag bjuda på två helsköna bilder från Trelleborgsloppet. Bilderna är lånade från Trelleborgsloppets hemsida.



Kunde man inte fått se okej ut på i alla fall en av bilderna:)

Hej då!

14 kommentarer:

anneliten sa...

MEN! Vad trist! Det kan inte ha varit bra markerat! Men samtidigt otroligt bra jobbat!

Anna (Orka mera) sa...

Ifall det kan vara någon tröst är det inte du som är korkad. Jag har flera kompisar som sprungit fel pga otydliga funktionärer som inte vetat vilket håll de skulle peka åt och varför. Riktigt dåligt organiserat som vanligt med andra ord!

Anyway, dina skor ser grymma ut! Hoppas jag också får ett par sånna gobitar. På torsdag är det shoppingdags!

Löpning & Livet sa...

Men nä vad snopet :( Men som sagt, nu vet du vad du kan!

Härliga bilder också! :)

Linn sa...

Jag kan bara hålla med! En funktionär drog i mina kläder för att han trodde jag sprang fel, förvirringen var fullständig! Jag kom rätt till slut dock!
Och vilken fin tid du fick, trots att du var sliten sedan Trelleborg.
Grymma bilder därifrån!

Daniel sa...

Snöpligt men du vet ju vad du kan och tiden blev ju kanon :)
Grymma bilder tycker jag, du ser fokuserad och laddad ut. A3:orna är dessutom jättesnygga på dig! :)

Anonym sa...

Usch va trist! Men det är väldigt lätt att springa fel speciellt när man är trött och det är man ju i regel i slutet på ett 5k lopp...

Marre sa...

Äsch då, men som sagt, du vet ju vad du sprang på i alla fall. Vadå konstiga kort - du är fokuserad och har fluffigt hår, det är väl bra? ;-)

Ellinors dröm sa...

Ahhh vad trist. Jag förstår känslan. Men korkad är du inte. Basta!

Anna sa...

Anneliten, Jag är nöjd med min tid även om jag inte kom imål:)

Anna, Ja det kanske var lite förvirrat men jag har bara mig själv att skylla. Gud vad kul du ska ha på torsdag!

Andréa, Snopet minst sagt. Såhär en dag efter kan jag bara skratta åt eländet.

Linn, tack! Det gick nog bättre än vad jag trodde.

Daniel, Ja men du har ju så rätt. De är grymt snugga på mig. Jag får ett riktigt lyft:)

Julle, det lär inte hända igen. Var så säker!

Marre, Ha ha ha. Fluffigt hår, ser inmte klok ut.

Ellinor, tack. Jag kände mig otroligt korkad igår. I dag verkar hjärnan vara på plats igen.

Jenny sa...

Jag gillar verkligen bilderna-stark och fokuserad, precis som man ska vara!

Anonym sa...

Bra jobbat i Trelleborg!! Nästa år sätter vi upp en skylt "Fotografering om 50 m" så kan du förbereda dig..:-) // Fredrik & Ebba som fotade loppet.

Fit-Eva sa...

Underbara bilder - du ser fokuserad och lite "plågad" ut - precis som man "ska" se ut på tävling ;-)
Tiden på 5k - underbart! Nu har du en tid att jobba och lägga upp träningen efter! Vad gäller iForm-loppet så låter det som om tävlingen har typiska "barnsjukdomar", tråkigt :-(

Karin Engen sa...

Jag tycker det är en grymt bra tid på 5 km även om den inte är officiell, skit samma säger jag :)

Anna sa...

Jenny, Tack, jag tycker mest jag ser ut som hej kom o hjälp mig:)

Fredrik o Ebba, Men va kul! Fast en skylt är ju lite fuskigt eller hur?!

Eva, ja men visst är det så. Det är kul att ha en td att utgå ifrån och veta vad man pallar med.

Karin, Tack, vad snäll du är.