onsdag 18 augusti 2010

Så in i helvetes tråkigt

Onsdag idag. Inte ett löpsteg sedan söndagens 90 minuter. Jag har varit dålig, igen. Ont i halsen och annat elände, man kallar det väl förskylning. Tankarna går till en chef Mr D hade förr. Hon hade sagt att hon inte förstod sig på vuxna människor som var sjuka. Hon trodde helt enkelt inte på att vuxna människor kunde bli sjuka. Vet inte vad det blev av den chefen.
Hon skulle kunna komma hem till mig och dricka en kopp kaffe så kunde jag förklara att man visst det kan bli sjuk, att man kan bli sjuk ofta och att det är så in i helvetes tråkigt. Muttrar och surar och tänker på cykelmygg- Katarinas inlägg. Bra inlägg, precis vad jag behöver läsa dagar som dessa. Upp med hakan och blicken framåt. Imorgon kan jag med största sannolikhet springa så smått igen. Men den planerade tävlingen på lördag får utebli. Muttrar lite igen men inser sen att det faktiskt går en tävling i Trelleborg den 28:e. Om man skulle ta och springa den...

9 kommentarer:

Ingmarie sa...

Sjuk är aptrist! Lika trist är det att ha ont. Men det är en del av livet antar jag...Och man "måste" hela tiden se framåt för livet tar inte slut med en förkylning eller ond tå! ;-)

anneliten sa...

Den chefen hade aldrig haft småbarn, eller?

Daniel sa...

Har en liknande person på mitt jobb. Sjuka blir bara barn och äldre tycker han. Själv går han till jobb trots förkylning och förnekar att han är förkyld.
Vi hade en kille i 25års åldern som var sjuk en dag och då utbrast han. "Hur kan han vara sjuk, han som är så ung?"

Väldigt konstigt det där! ;)

Skönt att du är på bättringsväg! Klart du ska springa i Trelleborg! :)

Löpning & Livet sa...

TRåkigt :( Men kyra på dig!!

Marre sa...

Men åh vad trist..... Hoppas du hittar något annat roligt lopp, det blir så mycket roligare att träna då.

Anna sa...

Ingmarie, men visst är det så. Man blir skadad och man blir sjuk. Inte första eller sista gången. Man ska bara lära sig att gilla läget, inte alltid så lätt.

anneliten, Nej, tror inte det faktiskt.

Daniel, Gå sjuk till jobbet går bort. Är man sjuk så är man. Dessutom smittar man ju bara ner sin omgivning. Hoppas vi ses i Trellehulla!

Andréa, tack bästa Andréa!

Marre, jag vet! Suktar just nu efer lopp. Har liksom kommit över spärren nu.

Anna (Orka mera) sa...

Trellehulla - vad händer där? Är det ett millopp eller? Lite sugen blev jag allt....

Krya på dig!

Anna sa...

Anna, milen jajamensan! Kom och var med du också!

Julle sa...

Hur kan en männsika ha en sådan inställning att inga vucna kan bli sjuka?