söndag 29 augusti 2010

Trelleborgsloppet

Igår gick det bra, bra mycket bättre än vad jag trodde. Det gick på 45.42 enligt min garmin. Enligt resulatlistorna gick det på 46.10. Var är det vajsing? Nu är jag ju superduper nöjd med en tid på 46.10 som är bra mycket bättre än de tippade 48 min. Och en halvminut hit eller dit kan nog kvitta i långa loppet men det är mysko. Loppet är 10k och går runt i Trelleborg. Det var ett ganska så lättsprunget lopp. Bara en ministigning som ifs kändes rejält i mina ben. Jag tog ut mig helt igår, sista kilometern gick långsammast men med hjälp av en vänlig själs knuff på axel gick det fortare. Det är skönt att veta att det inte fanns någonting mer att ge. Nu vet jag hur snabb jag är och vad jag har att jobba med. Jag vet också att jag måste anmäla mig till ett lopp snart igen.

I går fick jag även träffa både Daniel och hans fru Sofie. Två otroligt trevliga människor. Kul att äntilgen ha träffats. Med i bilen till loppet var Katarina. Hon sprang ruggigt snabbt. Stort grattis tjejen. Vann gjorde denna supertrevlig tjej.

Det är nu det drar igång. Tiden fram till nu har bestått av löpning och jag har fått lov att komma igång med bara löpningen. Nu vill jag utvecklas och stärka min kropp så att den håller och kan slå 46 min på milen! Att springa lopp är fantastiskt kul. Hur kunde jag glömma det? Tur att jag ska få göra det igen på tisdag!

13 kommentarer:

Sofie sa...

Grattis till en riktigt bra tid!

Det där med att komma under 46 på milen, det fixar du och som sagt jag tror också på dig i utmaningen mot mannen din!

Det var himla kul att få träffa dig igår!

; ) Kramar med sol

Daniel sa...

Det syntes verkligen att du tog ut dig vid målgången igår, härligt! :) Bra krigat och grattis till en fin fin tid, lite konstigt att det kunde slå på så mycket mellan din klocka och tidtagningen?
Roligt att du fått blodad tand för tävlingar nu och kul att träffas IRL också!

Fit-Eva sa...

Bra sprunget och rätt inställning; dvs på't igen bara!

Löpning & Livet sa...

Hur bra som helst ju! Och jag tror att du kommer passare sub 45 ganska snart också. Det känner jag på mig. Stort grattis till supertiden!

anneliten sa...

Underbart Anna! Ny inspiration och tillbaka ordentligt i skorna verkar det som. Jag gläds med dig.

Katarina M-I sa...

Hepp! Nu kör vi.
Mitt supertips är svartvinbärsylt på gröten, rena rama racerbären;)

Kram

Anna (Orka mera) sa...

Bra jobbat och grattis till den fina tiden (både på garmin och officiella!). Kör hårt på tisdag!

RosaMilton sa...

Vilken bra tid! Jag tycker du ska vara supernöjd!

Marre sa...

Bra, bra, bra! Grym form! Hoppas du låg och flämtade i gräset efter målgång som planerat.... ;-)

Staffan sa...

Grattis, toppenbra tid! Jag tror att detta bara är början på en nystart!!! Snart går det ännu fortare! Milen under 45 är ett väldigt rimligt mål - kul!

Anna sa...

Tack mina vänner för fina värmande ord. Nu kör vi så det ryker!

Sofie RW sa...

Grattis! Du är otrolig - har det lite knaggligt med träningen, förkylningar som avlöser varandra - och så drämmer du till med sådana tider. Wow!

Ellinors dröm sa...

Bra där! Men vilken skillnad på tiderna. Kanske justeras i resultatlistan när de korrat tiderna.