tisdag 24 augusti 2010

Lite uppskattning

Mördarpasset med 200:ingar och 400:ingar stod på schemat idag igen. Jag var inte alls sugen på det men någonstans ville jag nog ändå genomföra det eftersom jag nu sitter här och skriver om det. Malmö är ju som Malmö är. Blåsigt nästan jämt. Jag lyckades dock fördela passet så jag fick hälften medvind och hälften motvind. Jippi!

Jag kämpar på med min teknik. Jag försöker få till det att springa mer på framfoten och tänka på min hållning och allt det där. Men det är svårt och så fort tankarna far iväg släpper jag tekniken. Idag gick det ganska hyfsat för intervallerna var så pass korta att jag kunde fokusera på tekniken hela tiden.

Till slut en tanke. Det finns så många kloka människor i min närhet. Människor vars tankar jag kommer i kontakt med varje dag. De flesta har jag aldrig träffat. Trots det känns det som om jag känner dessa människor så väl. Vissa känner jag igen mig i otroligt mycket, nästan så att det ibland är lite kusligt. Vissa ser jag upp till och drar i mig all deras visdom. Min löpning är egentligen bara en pytteliten del av min blogg. Det finns så många saker som gör det värt att logga in och skriva ett inlägg eller kommentera någon annans inlägg. Tänk att jag inte visste att denna världen fanns till för snart två år sen. Var har jag varit liksom? Vet egentligen inte vad jag vill med dessa rader mer än att på något sätt vis min uppskattning för alla er som bloggar och ger mig intryck som jag tar med mig både i spåret och i livet.

11 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Tack själv för all inspiration och alla tänkvärda ord du sprider omkring dig! Och bra jobbat i blåsten. Eller blåst och blåst, det här är tamejtusan orkan!

Jenny sa...

Håller med dig om att blogg-världen är en stor inspirationskälla! Bra jobbat med löpningen!

Linn sa...

Spännande det där med tekniken och hållningen, jag försöker också tänka på det hela tiden, men glömmer det typ hela tiden!!! Ikväll ska jag på föreläsning om detta, kanske något för dig också? Det står mer om det på Annas blogg(Orka mera)
Och visst är det häftigt med träningsbloggar, det är verkligen inspirerande!

Fit-Eva sa...

Bra skrivet Anna!
OCH bra kämpat med intervallerna!

Marre sa...

Blogg-världen is the shit! Vad mycket inspiration, tankar, kompisar, ja allt! Börjar också fila på intervaller, hmmm, kanske inte är så läskigt som jag vill få det till...

Staffan sa...

Tack själv för trevlig läsning på din blogg och peppande och positiva kommentarer!!

Här är förresten en länk som borde vara av intresse för dig som är lika löpnördig som jag själv...

http://peakperformance.runnersworld.com/2010/08/aug-24-new-study-reports-that-shorter-strides-can-have-many-benefits.html

Fit-Eva sa...

Staffan: Tack för länken - själv springer jag på framfoten och tar korta steg så det var skönt att läsa att jag kanske gör något rätt ;-)

Anna sa...

Anna, Orkanen håller i sig! Oj vad det blåste ikväll.

Jenny, Och det är härligt att vara en del i den.

Linn, Läste om Colting i morse på Annas blogg. Det hade varit superkul att gå men det gick inte att få ihop det idag.

Eva, Tack!

Marre, intervaller läskigt!? Å nej flicka lilla. Bara att ge sig på eländet:)

Staffan, tack för länken. Ska kkolla in den när jag har lite tid över. Typ när jag slutat blogga:)

Ingmarie sa...

Det är DU som ska ha tack! För vad hade jag/vi varit utan DIG? men jag förstår hur du menar. "Om om inte hade funnits"....KRAM

Anna sa...

Ingmarie, Nästa gång du är i Halmstad måste jag försöka komma upp och hälsa på dig! Det hade varit så kul att få träffa dig IRL!

Emilia sa...

Mmm underbara Malmö är som det är, medvinden var dock bra på broloppet :).
Tänkte höra vad du är intresserad av att starta företag i? Jag har själv eget sedan tre år tillbaka. En webbshop med näbbkläder för barn. Såg att du sökte lite tips om böcker. Vill man ha lite pepp för just företagande så tycket jag att Donald Trumps böcker är bra, minns inte riktigt namnet på dem jag läste när jag sjäv startade mitt men jag minns att jag blev bra peppad :)!
På redaktionen.se kan du hitta bra böcker om företagande också!
Vänliga hälsningar
/ Emilia från Malmö!