söndag 15 augusti 2010

Feminist javisst!

I går var det fest kan ni tro! Tjoho vilket party jag hade. Mannen och sonen somnade i varsin ända av lägenheten och jag blev lämnad till min ensamhet. Gillar att vara själv men igår var det ingen hit. Så istället för att tycka synd om mig själv drog jag på mig dojjorna kl20.30 och stack ut i ösregnet. Efter 500 meter var jag genomblöt och skorna plaskade. Men det var satans gött att springa 10k i ösregn. Skönt för själen. Och jo, Daniel blev magsjuk han också.

Idag blev det 90 minuters löpning. Som sällskap hade jag Anna Carrfors Bråkenhielm i öronen. Det är andra gången jag hör på hennes sommarprogram och kommer med största säkerhet höra det igen. En kvinna som numer finns på min idollista över kvinnor jag respekterar, ser upp till och vill vara. Jag behövde få lite jävlarannama i mig så hon fick göra mig sällskap idag. Blev boostad för en tid framöver. Jag har precis som hon redogör för i sitt program varit motståndare till kvotering och ansett att det handlar om könlös prestation. Sedan ett par år tillbaka är jag både feminist och förespråkare för kvoterining. Anna verkar vara en skön tjej som inte behöver vara manlig i sitt ledarskap. Det gillar jag. Jag gillar människor som är modiga och inte alltid går rakt i ledet. Dessutom gillar jag att höra kvinnor prata med och uppmuntra andra kvinnor. Vi ska ta hand om varandra tjejer, uppenbarligen gör ju ingen annan det. Det var nog allt ni står ut med att läsa i propargandaväg idag. Lev väl!

7 kommentarer:

anneliten sa...

Ett tips. Jag brukar vara med på Anna Bråkenhielms tidning Passion for Business nätverksfrukostar. Mycket inspirerande. De lär finnas i Malmö också.

Marre sa...

Party, party, party! Härligt inlägg Anna, precis vad jag behövde inför en ny vecka!

Anna sa...

anneliten, Ska kolla upp det. Trodde bara att det var i Stockholm.

Marre, Härligt. Party är behövs ibland.

Ingmarie sa...

Härligt Anna! Vi ska hjälpa varandra, inte stjälpa. Undra varför det så lätt blir så mellan tjejer/kvinnor?

Lisa sa...

Bra skrivet! Jag håller helt och hållet med dig.

Anna sa...

Ingmarie, ja det är knasigt det där. Har inte helt förstått mig på det än.

Lisa, Desto fler desto bättre!

Anonym sa...

Är det inte lite motsägelsefullt att vara feminist men ändå ha en son?
Tänker du inte på hans framtid och att han kan komma att växa upp i ett system byggt på mansförakt?