måndag 23 augusti 2010

Nervigt

Måndag igen. Det är bara fem dagar kvar sen är det dags för mitt första lopp i år. Komiskt, jag som trodde jag skulle springa en drös med lopp i år. Men det är så det är, man har inte alltid koll på vad som händer. Lite nervig är jag allt. Inte för att jag ska slå någon tid eller så utan mer för att jag vet hur jobbigt det kommer att bli. Jag har ju inte upplevt den där känslan på ett år nu. Det är svårt att ta ut sig lika mycket om man skulle ut och springa milen själv. Jag har som sagt inga tidsmål men det hade varit kul att klara milen på 48 minuter. I lördags blev det tröskel i 20 minuter. Tyvärr blev det en fart som var lite högre än den tänkta. Jag sprang på i 20 minuter med 4.30-fart. Blev förvånad över att jag orkade alla 20 minutrar. En riktigt bra sak med att springa lopp är just det att man tar ut sig och får en tid som jag sen kan utgå ifrån när jag tränar.

I lördags var vi på fest och bodde på ett supermysigt pensionat som heter reunionretreat och ligger i Svinaberga strax utanför Kivik. Jag har börjat älska Österlen och fantiserar om att flytta dit och bo på riktigt. En tanke om en ensam löphelg på Österlen har väckts. Boendet är ju självskrivet. Bara jag, dojjorna och ett underbart landskap. Sommaren är ju inte slut än...

Övrig info: Daniel var ute och sprang i 90 minuter igår! Bra jobbat underbara Daniel, jag är inte bara väldigt imponerad utan också mycket stolt.

6 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Å det där lät ju underbart! Synd att du skulle åka ensam, annars hade jag gärna åkt med i din träningsväska :)

Fit-Eva sa...

Håller tummarna för att det kommer att gå bra för dig.
Håller med om att lopp är bra att ha som utgångspunkt för sin träning och att vara nervös inför ett lopp - vem är inte det? Det tillhör ju lixom själva grejen :-)

Sofie RW sa...

Den tiden borde du ju ha som i en liten ask med tanke på att du sprang tröskeln betydligt snabbare, och på träning.

Och vad det låter mysigt med en ensam löparhelg!

Anna sa...

Anna, ja, jag hoppas bara att det blir av nu också. Men det är såklart det ska det!

Eva, Tack! Visst är det så med nervositeten, det skulle ju vara konstigt annars.

Sofie, Ja du Sofie, jag vet inte det riktigt. De där 20 minutrarna kändes väldigt låååånga.

Jenny sa...

Mysigt med den där helgen....!

Sofie RW sa...

Ja men tävling är ju heeelt en annan sak! Det fixar du!