onsdag 11 augusti 2010

Lite körigt

Det är lite körigt i vårt hem just nu. Vilgot har har magsjuka. Han har kräkts ner allt som går att kräka ner. Tack gode gud! för att tvättmaskinen är uppfunnen!!! Just nu ligger han och sover på soffan. Skönt för magen och den lilla kroppen. Det är inte lätt att vara två år gammal och ha magsjuka.
Min egna magsjuka gick över snabbt, igår var jag ute och sprang i 60 minuter. Visst kände jag att energin inte var 100% men det är ändå förvånandsvärt vad min kropp hämtar sig bra. Ikväll hoppas jag få till lite korta intervaller. Och så håller jag tummarna att det ska vara lite mer spring i benen hos Vilgot imorgon.

6 kommentarer:

Sofie RW sa...

Håller också tummarna för att ni alla har spring i benen i morgon. Magsjuka är inte det roligaste.

Ingmarie sa...

Fy för magsjuka. Enda bra är väl just att det går över fort. Ang. det där med bålsytyrka så tänk om! Det är kul! Det gör dig stark, uthålligare och ger dig extra energi. Hitta på nya övningar, variera och utmana. :-)

Jenny sa...

Usch.....magsjuka!! Skönt löppass du fick till ändå!

Marre sa...

Magsjuka är det värsta av allt! Hoppas Vilgot kryar på sig snabbt, skönt att du är uppe på benen i alla fall. Man måste ha ork för att orka stötta de små liven....

Julle sa...

Ush inte kul när småbarn har magsjuka!

Anna sa...

Sofie, det ser ganska bra ut nu. Tur är väl det. Det är som Ingmarie skriver, skönt att det går över snabbt.

Ingmarie, jag ska tänka om och tänka på hur bra det är och kanske se till att få in det i passet så jag inte behöver ligga på vardagsrumsgolvet och kämpa.

Jenny, ja det gick igår också!

Marre, det är nästan jobbigare att ta hand om sitt barn som är sjukt än att själv vara sjuk:)

Julle, Nej, det är skit rent ut sagt.