torsdag 12 augusti 2010

Korta intervaller

Igår blev det korta intervaller. Jag trotsade tröttheten och satte på mig dojjorna strax efter åtta på kvällen. Perfekt löparväder. Regnet hade precis dragit förbi och det var svalt i luften. Ni vet hur gott det doftar och hur pigg man blir när man kliver utanför dörren efter ett sådant regn. Bästa löparvädret om ni frågar mig. Efter 15 minuters uppjogg tog jag mig an 2x200m + 1x400m med lika lång joggvila mellan varje intervall och så upprepade jag detta 4 gånger. När man ser det på papper ser det inte mycket ut för världen men satan vad jobbigt det var. Min kropp och framförallt mina ben var möra sedan dagen innan och redan efter första omgången var jag slut. Men ibland gå det ändå. Jag skruvade upp volymen och lät benen jobba. Jag avslutade med 15 min nerjogg. Ett bra pass som är mer än vad det ser ut att vara. Som småbarnsmorsa var det extra viktigt att jag kom ut igår och fick springa av mig efter en dag i kräklandet. Jag vet ärligt talat inte vad jag hade gjort om jag inte haft löpningen att luta mig mot i stunder som dessa.

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Jag tycker det låter alldeles tillräckligt jag. Så jag är mycket imponerad av ditt pass! :)

Anna (Orka mera) sa...

Låter som ett kul pass! Det ska jag låna av dig och testa någon gång :)

Ingmarie sa...

Härligt Anna! Bra jobbat! Du vet väl, det är det lilla som gör det. :-)

RosaMilton sa...

Tycker att det låter jobbigt även på pappret! Igår skulle jag köra ditt tröskelpass 3x2,7 km. Det gick inte alls... Fick revidera. Men skam den som ger sig, nästa vecka kör jag igen!