måndag 9 augusti 2010

Lite extra go i bagaget

Med kommentarerna från förra inlägget med mig i bagaget har jag luskat reda på ett antal tävlingar som kommer framöver. Det bästa vore antagligen att bara anmäla sig till dessa. Förmodligen är det precis vad jag behöver. Få upp lite adrenalin, träffa folk, njuta av nervositeten och loppet. Ja, ni vet känna lite puls. Idag har det dock inte blivit någon löpning. Igår blev jag magsjuk eller vad man nu ska kalla det. Jag spydde i alla fall ett antal gånger och däckade till sist i sägen efter midnatt. Helt obegripligt. Jag tror att det var på grund av att jag ätit dåligt och hade lågt blodsocker men vet inte. Nu mår jag i alla fall bra men tänkte att det nog är bättre att vänta med löpningen tills imorgon. Jag har tänkt ta mig vidare på Mr Daniel´s schema. 4 veckor med nytt upplägg. Härligt. Snart ska jag jag även ta itu med det som är mindre kul, bålstabiliteten. Kan någon svara mig på varför det är så satans trist att träna bålen?!

6 kommentarer:

Daniel sa...

Är du sugen på lopp kan du ju alltid hänga med på Kåsebergaloppet nu på lördag. Säkert en fin och annorlunda bana där man inte behöver känna press att persa eller något då jag tror att loppet inte går att jämföra med andra millopp. Bara en idé!? ;)

Träna bålen vet jag tyvärr inte riktigt hur man ska göra roligt. Du får väl ha i tanke hur mycket nytta det gör för löpningen eller något för att hitta motivationen...

Marre sa...

Bra idé med lopp! Det taggar alltid. För mig räcker det med att anmäla sig så växer hornen ut. Bålträning är spytråkigt men nyttigt, tänk om man bara kunde ta ett piller och bli stark.... ;-)

Suzan sa...

oj, hoppas du är mer kry idag!

Petra sa...

Du har en "blog award" att hamta hem hos mig!

Julle sa...

Håller med dig att träna bålen är dötrist. jag borde göra det men det blir aldrig av!

Anna sa...

Daniel, jag såg loppet igår men vet ännu inte om jag kan. Vi får hit kompisar på lördag och det vaknas fortboll. Ska kolla starttider osv.

Marre, Visst är det nyttigt, bara att sätta igång...

Suzan, Det gick över snabbt som tur var!

Petera, tackar, ska kika på det:)

Julle, varför fattar man inte hur viktigt det är och bara gör skiten!