måndag 30 augusti 2010

Nya tag

Precis så där känner jag nu. Jag vill ta nya tag och komma under 45 min på milen. Jag har möjlighet redan imorogon då jag ska springa iform-loppet här i Malmö. En möjlighet jag inte kommer att ta. Min kropp kommer inte orka med två lopp i racerfart med två dagars vila. Istället satsar jag på 5k. Det ska jag nog kunna fixa att springa lite snabbt i alla fall. Benen var tunga idag trots att de mått oförskämt bra sedan i lördags. Ikväll ska jag också påbörja min coresatsning. För visst får man väl kalla det satsning om man tänkt köra core tre gånger i veckan?!

Annars är allt bra. Läste i Runners att alkohol bryter ner kroppen. Inget jag tänkte på i lördags kväll men som jag blev smärtsamt medveten om i går. Kände mig som en looooooser. Men vad ska man göra när det bjuds till kräftskiva och serveras fantastiskt gott vitt vin till;)

7 kommentarer:

anneliten sa...

Har inte vågat läsa Runners-artikeln om alkohol ännu... Rödvin vet jag är bra för att förebygga kardiovaskulära sjukdomar. Det finns det vetenskapliga bevis för. Ska skriva om det någon gång när jag orkar...

Katarina M-I sa...

Jag gjorde samma tabbe som dig, tre stora glas rödvin på lördag kväll. Det var två för många!!
Kände mig inte så kaxiga igår...

Ha så kul imorgon, jag och Emil kanske tar oss ut i parken och hejjar på dig:)

Daniel sa...

Här är en till som slarvade på en fest i lördags ;)
Lycka till på loppet!!!

Fit-Eva sa...

Lycka till på loppet imon Anna! Alltid kul att springa olika distanser!
Och det där med vin/alkohol; ibland tycker jag man kan "skita" i vetenskapen säger, det gör i alla fall jag ibland :-)

Ingmarie sa...

jag tycker du sprang tokbra i Trelleborg! Nästa gång blir det garanterat sub 45!Kör så det ryker i morgon!Oavsett hur det går så är det jättebra träning!

Och visst är core x 3 en satsning!

Anna sa...

Annelie, Ja det finns många olika åsikter om det där med alkohol och träning eller alkohol överhuvudtaget. Jag älskar vin och tror att ett måttligt intag av det funkar alldeles utmärkt ihop med löpträning på min nivå.

Katarina, Ja vadg kul det hade varit. Start kl 18.00. Hinner ni i nte ut idag så kan vi ju alltid försöka få till en date senare i veckan.

Daniel, Tack!

Eva, Håller helt med dig. Man hinkar ju som tur är inte i sig lika mycket varje gång man dricker vin.

Ingmarie, Ja men visst är det så. Även om benen är tröga så tänker jag köra slut på dom. Dagens form är säkert inte lika bra som i lördags men huvudsaken är att jag kör på så gott det går.

Ellinors dröm sa...

Tumme hålls!