onsdag 1 september 2010

Gött

Satt och stirrade framför datorskärmen på jobbet idag. Fick mig liksom inte för att göra något vettigt. Satt säkert sådär i en halvtimme. Det kröp i kroppen på mig och det enda jag tänkte på var att jag snart skulle få sticka ut och springa. Tack och lov för att jag kan träna på jobbet en gång i veckan. Det behövs. Benen var ganska pigga idag även om de säkert hade behövt vila. Men alla pass behöver ju inte gå fort. Idag gick det i snigelfart längs Västra hamnen, Ribban och tillbaka via Slottsparken. Det har varit en riktigt fin dag i Malmö idag.
Jag visste att det skulle bli såhär. Så fort jag sprungit loppet i Trelleborg kom den där känslan tillbaka som jag inte fått känna på över ett år. Hur kunde jag glömma att det var så underbart härligt att springa så fort att kroppen skriker av utmattning. Nu vill jag ha mer. Faaaan va´gött det är att vara löpare!

5 kommentarer:

Linn sa...

Härligt att höra! Känslan du beskriver är obetalbar! Det är bara att gratulera!

Jenny sa...

Åh....precis så! Visst är det underbart!

Daniel sa...

Kanon Anna, blir glad när jag läser ditt inlägg! :)
Känner du för fler tävlingar så går det en nere i Skanör om några veckor. Snabb bana dessutom! :) Passa på att anmäla dig innan fredag bara för sedan tar dom det dubbla betalt. 300:- i efteranmälan för milen är lite väl saftigt ;)
En inbjudan....

http://www.ikfinish.se/admin/arrangemang/tilltavlingar/38/skanor-falsterbo.pdf

Fit-Eva sa...

Underbart att höra! Me like!
Förstår precis känslan!

Anna sa...

Linn, Ja, det känns gott ända in i själen.

Jenny, Jag hade tappat gnistan i löpningen men nu är den tillbaka!

Daniel, Tack för tipset om Skanör. Är nu amnäld.

Eva, Härligt.