måndag 20 september 2010

Frustrationslöpning

Jag är fortfarande arg och besviken. Det känns som om jag fått en käftsmäll. SD ska inte ta över vår agenda. Det sägs att 5% har röstat på SD. Mycket skrämmande.

Idag blev det således frustrationslöpning. Benen ville ut, hjärnan ville ut, JAG ville ut. Jag ville ut i regnet och lugna ner mig. I dag var det också löparmåndag i Heleneholms IF. Jag hängde på två snubbar som skulle springa 7k. Mina ben tyckte det var alldeles lagom idag. Benen är rastade, hjärnan är rastad, JAG är rastad. Men jag är lika förbannad som tidigare.

4 kommentarer:

RosaMilton sa...

Jag hoppades in i det längsta igårkväll att detta inte skulle hända. Svårsmält onekligen.

Karin Engen sa...

Ja, man blir onekligen en aning mörkrädd av det hela. Vad händer!? Nog för att jag tycker att det behövs en förändring i invandringpolitiken (dock INTE sverigedemokraterna och minskad invandring) då jag tycker att flyktingar som kommer till oss i vissa fall faktiskt far illa. Men som sagt, att sverigedemokraterna får så pass stor del av rösterna gör att man undrar vart landet är på väg...Jag trodde ärligt talat att det bara var "skitsnack" att de skulle komma in i riksdagen och att när det väl kom till kritan så skulle folket ta sig samman och tänka på vad det gjorde, och rösta för ett jämlikt sverige (rött ELLER blått), men det här kunde jag inte drömma om i min vildaste fantasi...ett främlingsfientligt parti som är med och styr sverige...shit.

Ingmarie sa...

Jag är både arg och ledsen! Var 17:e svensk röstar på dessa rasister! Jag är miljömupp för jag värnar om naturen, djuren, humanismen och tror på mångfald.Jag hoppas de där människorna inser sitt misstag under de närmsta 4 åren...

Fit-Eva sa...

Ja vad ska man säga? Tycker att det var fel av media att inte släppa fram dem i debatten och försöka "mörka" deras existens. Hade de kommit fram i ljuset tidigare hade nog fler av de som röstat på dem insett att deras politik är fel. Men ingen mening att vara efterklok nu utan nu gäller att sluta samman och agera! Hur, får den närmsta tiden utvisa men på nåt sätt hoppas jag.
Förstår att det måste vara extra jobbigt för dig som bor i Skåne...