tisdag 14 september 2010

På eller av?

Tänk om man alltid hade fått ha pigga och snabba ben under sina pass och fått till det där lilla extra. Önskedröm? Många skriver i sina bloggar om löpningen som en drog. Jag är inte sämre eller bättre i min syn på löpningen. Flyter löpningen på fylls jag av tillfredsställelse. Jag känner mig stark och nästan oövervinnerlig. Känns löpningen seg, jobbig och tung blir jag sur och förbannad och kan till och med bli låg. Om min inställningen till löpning och den sk. drogen är hälsosam eller inte kan diskuteras. Jag tänker inte fördjupa mig mer i det. Jag är vad jag är och just nu är jag förbannad och sur för att intervallerna gick piss idag. I dag var den härliga känslan borta som jag så vitt och brett galt om. Idag fick jag möta både väggen och uppgivenheten.

JAG VET att man måste få ha skitpass där allt känns piss. JAG VET att kroppen inte alltid är på. Men jag vet också hur det känns när kroppen är PÅ, hur stark och snabb man känner sig. Den känslan är helt klart överlägsen den där tråkiga sega känslan. På lördag smäller det och då spelar det ingen roll om kroppen är på eller av för JAG kommer att vara PÅ.

11 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Löpning, ett gift? I agree!

Förstår precis känslan du skriver om efter ett "misslyckat" pass...
Man blir rentutsagt så j-vla arg och besviken! Men det är väl av motgångar man härdas och utvecklas eller nåt som "de lärde" brukar säga men efter ett "piss-pass" så tänker man inte så direkt, I know...
Det jag kan delge dig som KANSKE piggar upp dig, är att de gånger jag presterat som bäst på tävling, har passen dagarna innan varit sega och dåliga och nästan varit mentalt nedbrytande för att de gått så "dåligt". Så om man kan dra en parallell med detta så tror jag att det kommer att gå dundersuper till helgen ;-)

Staffan sa...

Klart du kommer På't igen bara!

RosaMilton sa...

bättre intervallycka nästa gång. Du är supersnabb ändå!

Kävlinge Ultraintervaller 8 x 10 k sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna (Orka mera) sa...

Ingen kropp i världen vågar sätta sig på tvären mot denna supertaggade Anna på lördag. Go go, det kommer att gå hur fint som helst!!

Löpning & Livet sa...

Klart du är PÅ på lördag! Det kommer gå som en dans det där. Skitpass har man alltid nära inpå viktiga saker, så är det bara!

Daniel sa...

Klart du är på till helgen!
Kommer du springa i Heleneholms röda färger på lördag?

Karin Engen sa...

Åh jag vet precis vad du menar. Det är sådana pass som man verkligen helst bara vill glömma! Men som du säger, det är väl sådant som "hör till" och som drabbar alla med jämna mellanrum. Du får tänka att det var bra att skitpasset kom nu istället för på lördag, då ökar ju chanserna att du kommer springa snabbare än du någonsin gjort innan :) Jag håller på dig!

anneliten sa...

Tänker på Alfons Åbergs pappa... Man måste ha tråkigt för att veta att man har roligt. Det måste går trögt ibland för att lätt ska kännas lätt. Hade själv ett skitpass förra veckan. men när jag gjorde om det idag kändes det bättre men gick långsammare - snopet.

Anna sa...

Eva, Ja, hoppas att det funkar så för mig också. Jag har sprungit alldeles fröfå lopp för att veta hur kroppen funkar.

Staffan, Yes man!

RosaMilton, Jag får helt enkelt TÄNKA mig snabb.

Anna, Jag ska ha dina ord i tankarna på lördag.

Andréa, Positiva tankar framåt!

Daniel, Nej, inga Heleneholms färgen. Jag har bara varit där 1 gång. Det blir Anna färger på lördag:)

Karin, ja men så måste det vra ju. Jag tänker så i alla fall.

Anneliten, Kankse är det inställningen just då som spelar roll och hur taggad man är att genomföra ett pass. Intressant.

Marre sa...

Men tell me about skitpass, jag är i träsket just nu! Men så hoppas man ändå på att nästa gång, ja nästa gång kommer benen att vara fjäderlätta....