måndag 6 september 2010

Kinderägg för löpnördar

Så var det då äntligen dags för mitt premiärpass i Heleneholms IF och deras långlöparsektion.
Det var samling redan 18.00, inte den bästa tiden i vårt hem, det är mycket sällan jag kommer ut så tidigt på kvällarna.

Jag joggade bort till samlingsplatsen, en bit på 4k. Jag trodde att passet ikväll skulle bestå av ca 1 timmes löpning i behagligt tempo. Nu blev det inte alls så. Nu blev det milen i 4.45 tempo där de sista km gick i 4.30-tempo. Jag kunde valt en kortare sträcka och ett annat tempo men poängen var att man skulle tänja sina gränser lite. Jag valde därför milen och hade sällskap med en far och hans dotter. Jag tycker att det är härligt att far och dotter springer i samma klubb och tänkte under passet på min egen pappa som fick mig att börja springa i 16-års åldern. Han och jag i en löparklubb tillsammans, underbar tanke.

I vilket fall som helst var far och dotter mycket trevliga och hjälpte mig fram längs banan. Vem hade kunnat ana att Malmö gömmer alla dessa fina grus stigar som går upp o ner.
Väl i mål visade det sig att man duschar och sen fikar innan man skiljs åt. Jag hade inget ombyte med mig och skulle jogga hem så jag tackade nej till fikan denna gången. Benen var tunga och jag var glad när jag gick innanför porten. Nästa gång blir det cykel till träningen och fika efteråt.

Inte nog med att jag fick en genomkörare på milen. Jag fick trevligt löpsällskap och ett riktigt bra långpass:) Som ett Kinderägg för en löpnörd!

9 kommentarer:

Therese sa...

Underbart!! Låter som att du har hittat en fin klubb. Och fikan är ju obligatorisk verkar det som på klubbträningar. :)

anneliten sa...

Tufft pass! Du är definitivt tillbaka i god form. Det viskas om att du kommer till Huvudstaden nästa helg.

Fit-Eva sa...

18 km en måndag - inte fel :-) Och 10 km i bra tempo - this is gonna be a good week, don't you agree? :-)

Anna sa...

Therese, Jag visste inte att det var fike efteråt. Det är verkligen trevligt. Det kanske är därför folk är med i löparklubbar?:)

Anneliten, Yepp, är du på?

Fit-Eva, ;)I do

Anna (Orka mera) sa...

Låter som ett underbart kinderägg, mycket bättre än dom man köper på affären! Men nästa gång får du inte missa fikan, det är ju som att få ett kinderägg utan leksak i :)

Marre sa...

Åh vad kul att du äntligen börjat i klubb med andra löparnördar, tjohoooo!

Ingmarie sa...

Åh vad kul! Jag tror och hoppas att vi kan få till ett lördagspass!Mailar! (Zlatan hysterin är verkligen sjuk om du frågar mig...)

Emelie sa...

Åh, jag är så där så fort jag är uppe i minst 7 igen!

Karin Engen sa...

Härligt! Det är sådant man vill ha, mera mera :)