fredag 17 september 2010

Tankar om tankar och frihet

Jag vet inte hur det är med er, men min hjärna går på högvarv nästan jämt. I alla fall känns det så. Det är tankar som far fram och tillbaka, ut och in. Oftast är det tankar om framtiden, vad jag vill, hur jag ska gå till väga, vad jag vill göra eller inte göra. Hur långt jag ska springa, vad jag ska springa och så klart vad jag ska laga till middag. En salig blandning. I bland har jag svårt att sitta still för jag vill ta tag i mina tankar direkt. Otålig, my middle name. Löpningen räddar många gången mig från att bli tokig. När jag springer får tankarna fritt blås och kanske till och med blir utblåsta:). Ibland, när det vankas intervaller finns inga tankar alls. Inte på mer än på att jag ska överleva. Det kan också vara skönt. Skönt för huvudet att få vila. Idag blev det en behaglig runda på 35 minuter innan lunch. Benen kändes som vanligt igen. Gött.

På söndag är det val gott folk. Jag har inga som helst problem med att välja vad jag ska rösta på och jag ser verkligen fram emot att få lägga min röst på söndag. Jag ser det som lite av en högtid att gå till vallokalen, gå in i båset, bli avprickad och lägga ner mitt valkuvert i lådan. En handling för frihet som i min värld är självklar att man gör. Har du inte bestämt dig för vem du vill ska leda Sverige, kolla in debatten ikväll på SVT. Ett bättre fredagsnöje får man leta efter.

5 kommentarer:

RosaMilton sa...

Vi vet redan hur vi ska rösta, så här hemma blir det nog fredagsmys med barnen. Först ska jag bara köra ditt tröskelpass tror jag 3x2,7 km! Sedan lär jag vara mör! Trevlig helg!

Anna (Orka mera) sa...

Jag måste kolla debatten, har svårt att bestämma mig... fast innerst inne har jag nog ändå gjort det.

Ingmarie sa...

jag kollade debatterna både i går och i dag. Riktigt bra! jag blev ännu säkrare på vart mina röster skulle hamna för i dag har jag röstat! Jag älskar det! Tycker det är helt fantastiskt! Förstår inte alls de som inte gör det för det är ju ingen självklarhet...

Anna sa...

RosaMilton, Tröskelpass mumma!

Anna, Ja men jag tror det är så. Man ska köra på känslan när det kommer till politik. Det som ligger en närmst.

Ingmarie, Det är kul med debatter. Det är så fascinerande hur vui tycker och tänker så olika som människor. Skönt för det hade varit trist om alla tyckte lika.

Emelie sa...

Trevligt att träffas idag! :)