måndag 6 september 2010

Rock n´roll löpning

Efter släktträffen i lördags avslutade jag dagen i ett par knallorange löparskor på gatorna i ett halvmörkt Laholm. Jag kopierade löpardrottningen Katarinas (cykelmygg) 10x2min upplägg och formligen öste på med rock n´roll löpning under drygt en timme. Det var riktigt längesen benen kändes så pigga och ivriga på att få köra intervaller. Tänk er känslan att kunna ösa på i samma jämna fart under 10 intervaller med sällskap av Pearl Jam i öronen. Jag gillar ju inte ens Pearl Jam men i lördags kväll kom vi fantastiskt bra överens. Det kunde liksom inte ha blivit bättre. I går blev det ofrivillig vila. Jag hade tänkt springa lååångt men Zlatan kom emellan. Zlatan är i Malmö och stan har drabbats av Zlatanyra. Zlatan är husgud i de flesta Malmöhem och Stadion var fylld av folk i alla åldrar som ville se den store fotbollsspelaren. Hur mycket de sen tränade kan diskuteras. Kan dock konstatera att mina träningar ser lite annorlunda ut...

5 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Haha, "löpardrottning"! Tack för den, men den riktigt löpardrottningen är Therese som ordinerar de där tuffa tvåminutrarna!

Fast vi kan väl få vara löparprinsessor då? Ja, DET är vi Anna!!

Ny vecka, kör hårt snygging:)

Kram

Anna (Orka mera) sa...

Låter spännande! Vad hade du för vila?

Sofie RW sa...

Tänkte fråga samma som Anna: hur mycket vila emellan? Kan inte minnas att jag kört 2 minutare någon gång. Vem vet - det är kanske så roligt som du skriver :)

RosaMilton sa...

Vill också höra hela intervallupplägget! Låter kul (men jobbigt förstås).

Anna sa...

Katarina, Prinsessor är ju super! Känns bra att vara en löparprinsessa;)

Anna, Vila 1 min. Var fullt tillräckligt i lördags.

Sofie, Nja, det var nog andra gången jag körde passet. Det var ett underbart pass.

RosaMilton; 10 min uppjogg, 10x2min m 1min joggvila mellan intervallerna och 10 min nerjogg. Härligt. testa, benen flyter iväg.